امام جمعه خرم‌آباد:

مسئله قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

آیت الله سید احمد میر عمادی گفت: مسئله فعالیت‌های موشکی و قدرت دفاعی ایران بارها گفته شده که قابل مذاکره نیست، امروز در موقعیت برتر قرار گرفته ایم و آمریکا در نهایت ضعف قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۶۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ - 13September 2019

مسئله قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در حدیثی نشانه اهل تقوا را چهار چیز ذکر می کند: انسان های با تقوا دلهایشان پیوسته از آخرت محزون است، نفس‌هایشان از شبهات و محرمات پاک و عفیف است، شبهایشان اشک بر دیدگانشان جاری است و روزها به دنبال علم و حکمت و خیر و نیکی به مردم هستند.

وی در ادامه با اشاره به ایام حزن و اندوه محرم و اسارت اهل بیت عصمت و طهارت، گفت: ایام اسارت عصمت و طهارت کمتر از ایام شهادت نیست، امسال عزاداری امام حسین(ع) بسیار گسترده و فراگیر برگزار شد، نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز عزاداری امام حسین(ع) بسیار گسترده شد و امسال برای اولین بار در طول تاریخ دولت هند به شیعیان و مسلمانان اجازه داد به صورت رسمی عزای امام حسین(ع) را برگزار کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) مجذوب دلها شده است، عنوان کرد: اگر میدان باز شود تمام دنیا به دنبال نهضت امام حسین(ع) خواهد بود، امسال ابعاد نهضت حسینی در سطح جهان تجلی پیدا کرده است، مردم دنیا امروز تشنه شعار و اهداف امام حسین(ع) هستند، شهامت، ایثار، صبر و استقامت، آزادگی، حریت، عزت خواهی و زیر بار ذلت نرفتن از مختصات نهضت حسینی(ع) است و امروز دنیا تشنه این مسئله است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه باید تاثیر جهانی نهضت حسینی(ع) مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: اگر امروز عزاداری امام حسین(ع) جهانی شده است به خاطر مردم ولایی ایران اسلامی است، مردم این عزاداری های باشکوه را برگزار کردند و خوشبختانه امسال در استان لرستان با نظم، آرامش و امنیت عزاداری با شکوه برگزار شد، بعضی از اشکالات که وجود داشت امسال کمتر به چشم خورد و یا اصلا دیده نشد.

وی، تاکید کرد: در این راستا از تمام هیئت های مذهبی، مداحان، زاکران، رسانه ها، صدا و سیما، نیروی انتظامی، دست‌اندرکاران امر تبلیغ و ... تقدیر و تشکر می‌کنم و خداوند به همه شما اجر عنایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال از سوی  رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است و ما نباید از این مسئله غفلت کنیم، عنوان کرد: امروز یکی از مسائل اساسی برای کشور ما توجه به مسئله اقتصاد و تولید است، الان شش ماه از سال گذشته باید ببینیم چه اتفاقی افتاده؟ سیاست های افزایش تولید چه بوده است؟ برنامه های افزایش تولید چه بوده است؟ کدام کارخانه تعطیل شده راه‌اندازی شد و الان در آن تولید می‌شود؟

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه از این غفلت نکنیم که قطعا آسیب می بینیم، بیان داشت: نباید از مسئله اشتغال و اقتصاد غفلت کنیم، مسئله اصلی مسئله اقتصاد و معیشت مردم است، ما باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه الان در بخش تولید و اشتغال مشکلات عدیده ای وجود دارد، باید ببنیم کدام مشکل را برطرف کرده ایم، افزود: چقدر امسال اشتغال ایجاد کرده ایم؟ چقدر تولید ما بالا رفته است، بسیاری از نیروهای کار، سرمایه و ثروت کشور درگیر تولید نیست، این را به صراحت باید گفت، اینها به سمت تولید هدایت نشده اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه تولید گران و کارخانه داران ما مشکلاتی دارند، کدام مشکل برطرف شده است؟ تصریح کرد: چقدر از مشکلات برطرف شده است؟ باید اذعان کنیم در لرستان تلاش برای جذب سرمایه گذاری مشاهده نمی شود، وقتی تلاش برای جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید مشاهده نشود از تولید و اشتغال خبری نیست.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید فکری در این رابطه صورت گیرد، باید مسئولان بنشینند فکر کنند و همت خود را به خرج دهند، گفت: متاسفانه از این مسئله غفلت و کم توجهی صورت می گیرد، ما در جنگ اقتصادی هستیم، دشمن هر روز تحریم اقتصادی را بیشتر می کند، ما چقدر تولید را بیشتر کرده ایم؟ چقدر اشتغال ایجاد کرده ایم؟ در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا باید جهاد اقتصادی کرد، آیا جهاد اقتصادی صورت می گیرد یا تنبلی اقتصادی؟

وی با اشاره به اینکه خیلی از خانواده ها و پدران  و مادران به ما مراجعه می کنند و می گویند فرزندامان بیکار هستند، شما تاکید کنید، بیان داشت: ما هم با تمام وجود در هر جلسه و هر جایی تاکید می کنیم، هر جا لازم باشد خودمان بازدید و سرکشی می کنیم و موانع را تذکر می دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه و مکر مشترک فرانسه و آمریکا علیه ایران، گفت: با توجه به اینکه بین ایران و آمریکا بحث هایی صورت گرفت فرانسه نقش میانجی گری را بازی می کند، اما واقع مطلب این است که باید توجه داشته باشیم فرانسه به نیابت از آمریکا کار می کند و به دنبال این است که محور زمان برجام و تعهد ایران مادام العمر باشد، حضور ایران در منطقه کم شود و محور مقاومت محدود شود و فعالیت های موشکی ایران متوقف شود و ایران آزمایش موشکی را انجام ندهد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مسئله ایجاد خط اعتباری و فروش روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت «نقل» است که می خواهد دهن شیرین کند و آن کار خود را انجام دهد، افزود: باید مسئولان هوشیار باشند، برخی مواقع مشاهده می شود که بعضی از مسئولان دو پهلو حرف می زنند، این دو پهلو حرف زدن باعث می شود که دشمن و بیگانگان طمع کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با قاطعیت اعلام کنند تا زمانی که آمریکا دست از تحریم، توطئه و شیطنت برندارد و علیه ایران کار نکند هرگز با آمریکا در قالب پنج به اضافه یک هم مذاکره نخواهیم کرد، بیان داشت: مسئله فعالیت های موشکی و قدرت دفاعی ایران بارها گفته شده که قابل مذاکره نیست، امروز در موقعیت برتر قرار گرفته ایم و آمریکا در نهایت ضعف قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به شکست سیاست های خصمانه آمریکا در منطقه، عنوان کرد: امروز آمریکا در برابر ایران به بن بست رسیده است، رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران به بن بست رسیده است، تمام اقدامات آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داده است، فشارهای آمریکا برای اینکه نفوذ ایران را در منطقه کاهش بدهد نتیجه نداده و قدرت ایران در منطقه افزایش پیدا کرده است.

آیت الله میرعمادی، تاکید کرد: امروز جبهه مقاومت وسیعی در منطقه شکل گرفته است و رهبران جبهه مقاومت یکی پس از دیگری در ایران با رهبر ایران بیعت می کند، از جنبش انصارالله یمن گرفته تا حماس فلسطین، حزب الله لبنان و مقتدی صدر عراق با ایران بیعت کرده اند و فهمیده اند که قدرت، بزرگی و عزت اینجا است.

وی با اشاره به سخنان مهم و با عظمت سید مقاومت، سید حسن نصرالله در روز عاشورا، گفت: این سخنان اشک از چشم ها بیرون آورد، این سید مقاومت با عظمت خطاب به مقام معظم رهبری فرمود که ما هرگز پسر حسین(ع) را تنها نمی گذاریم، در شرایطی که آمریکا محاصره اقتصادی می کند سید مقاومت اعلام می کند که ما شما را تنها نمی گذاریم و همراه شما هستیم و افتخار می کنیم که امام و مولای ما شما هستید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه این قدرت جمهوری اسلامی است، افزود: امروز نه فقط شعار لبنان، یمن، عراق، سوریه، بحرین و بلکه شعار همیشگی ملت ایران «ما همه سرباز تویم خامنه ای» است، قطعا پیوند بین امت و امام، امت و مقتدا، مردم و رهبری عزت و سربلندی به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها