امام جمعه کوهدشت:

اقتصاد ایران فرآیند رو به رشدی را دنبال می‌کند

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی گفت: باوجود تحریم‌ها علیه ایران، اقتصاد ایران نه‌تنها مقاوم شده است بلکه فرآیند رو به رشدی را دنبال می‌کند که این نشان از فرسایشی شدن جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و بی‌اثر شدن تحریم‌های ضد ایرانی است.
کد خبر: ۳۶۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲ - 13September 2019

اقتصاد ایران فرایند رو به رشدی را دنبال می‌کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهر ضمن تسلیت ایام حزن اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: یکی از مصادیق مهم تقوا، انفاق در راه خدا بوده و بهترین صدقات، پند و موعظه است.

وی افزود: آئین عزاداری‌ها برخی اوقات ممکن است با تحریف و خرافات آغشته شود، بایستی در این زمینه هوشیار باشیم، چراکه هویت و فرهنگ شیعه در گروه احترام گذاشتن به مسئله عاشورا است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به ماندگاری عاشورا در تاریخ عنوان کرد: این واقعه در برهه‌ای از زمان دچار تحریف شد و امروز نیز دشمنان اسلام از طریق شبکه‌های مجازی درصدد تحریف آن هستند.

طهماسبی تصریح کرد: کوفیان در آن زمان 18 هزار نامه به امام حسین (ع) نوشتند ولی نشان دادند که با زبان، حمایت کرده و در عمل، با شمشیر، سر اسلام را بریدند، اگر از ولی خدا اطاعت می‌کردند حادثه عاشورا به وجود نمی‌آمد.

وی با اشاره به نقش مهم نهضت عاشورا در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی در عصر عاشورای سال 1342 پایه‌ریزی شد و ماندگاری و حیات آن نیز با مقابله و شناسایی جریان‌های فاسد محقق می‌شود.

امام‌جمعه کوهدشت تصریح کرد: عاشورا، سلام بر مظلوم، مرگ بر ظالم و نماد پویندگی ملت و پیوند تمام آزادی خواهان مسلمان و غیرمسلمان عالم است؛ عاشورا یک شبکه بین‌المللی مقاومت ایجاد نموده و گفتمان فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را به جهان مخابره کرده است.

وی با اشاره به این‌که حسین زمان، امام عصر(عج) بوده و در غیبتش ولی‌فقیه است خاطرنشان کرد: شرف، آزادمردی، مقاومت، برپایی عدل و شجاعت از درس‌های عاشورا و بریدن سر اسلام باوجود گذشت 60 سال از رحلت پیامبر اکرم (ص) از عبرت‌های این واقعه به شمار می‌رود.

طهماسبی گفت: باوجود تحریم‌ها علیه ایران، اقتصاد ایران نه‌تنها مقاوم  شده است بلکه فرایند رشد را هم دنبال می کند که این نشان از فرسایشی شدن جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و بی‌اثر شدن تحریم‌های ضد ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد شامل دولایه‌ حقیقی و مجازی است عنوان کرد: بایستی به سمت تولید واقعی حرکت کنیم و قوانین دست و پاگیر را اصلاح‌کرده و نظارت‌های دقیق را افزایش دهیم.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به راهبرد فرهنگی آمریکا برای نفوذ در کشور عراق افزود: بازگشت آوارگان به فلسطین یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها و هراس‌ها برای رژیم صهیونیستی تاکنون بوده و به همین دلیل، آمریکا به دنبال لغو حق بازگشت آوارگان است، چراکه بازگشت جمعیت 8 میلیونی آوارگان به فلسطین به معنای چند برابر شدن قدرت مردم این کشور خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از تعلل چهارساله ارائه لایحه عملیات بانکی بدون ربا به مجلس، اشاره‌ای به مسائل شهرستان داشت و گفت: با توجه به نزدیکی فصل پاییز و شروع بارش ها، به مسئولان ذی‌ربط هشدار می‌دهم که به وضعیت کانال آب شهرستان رسیدگی کنند.

طهماسبی با اشاره به انتصاب رئیس جدید دادگستری لرستان، خواستار برنامه‌ریزی در زمینهٔ کاهش اطاله دادرسی شد و اظهار داشت: مدیران کل استان در راستای دیدن مشکلات مردم از نزدیک، به شهرستان‌ها سفر داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها