امام جمعه کرمان:

مهم ترین درس عاشورا، ایستادگی در برابر استکبار است

امام جمعه کرمان گفت: جریان مقاومت در جهان اسلام نشأت گرفته از حادثه عاشورا است و مهم ترین درس عاشورا، ایستادگی در برابر استکبار است.
کد خبر: ۳۶۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ - 13September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌ سلیمانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلی بزرگ امام علی(ع)، با بیان اینکه مسلمانان بایستی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند، اظهار داشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک از بین خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه سران جریان مقاومت اعلام کردند که ایران مرکز مقاومت و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده قدرتمند این جریان است، افزود: جریان مقاومت در جهان اسلام نشأت گرفته از حادثه عاشوراست و مهم ترین درس عاشورا، ایستادگی در برابر استکبار است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به واقعه کربلا گفت: تبیین اهداف بزرگ قیام عاشورا برای نسل های بعد در جهان اسلام، کاری بزرگ بود که توسط کاروان اسرای کربلا و سخنرانی های روشنگرانه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) انجام شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام در بین مردم ستون‌های محکم و استواری را به اسم الگوها به وجود آورد افزود: پیامبر (ص) الگویی در رأس ایمان، توکل، اخلاص، شجاعت، نظم، نظافت، زهد و تقوا برای همه است و ایشان همه سعی و تلاشش را متمرکز بر آن کرد و توانست یک جامعه مخلص، شجاع، پیشرو و برجسته را در تاریخ به تصویر بکشاند.

امام جمعه کرمان در ادامه ادعاهای جدید رژیم صهیونیستی از جمله الحاق کرانه های باختری به اسرائیل را نشانه شکست اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در صحنه‌های مختلف جهانی دانست و گفت: امیدواریم برای همیشه استکبار جهانی از صحنه روزگار خارج شود تا بستر مناسب برای حضور حضرت ولی‌عصر (عج) فراهم گردد.

امام جمعه کرمان در ادامه کاهش تعهدات برجامی را نتیجه تفکر مقاومت دانست و گفت: گام‌هایی که ایران برای کم کردن تعهدات برجام برداشت، ضرباتی سخت بر پیکره استکبار بود و دولتمردان باید مراقب باشند که فرانسوی ها و آمریکایی ها نشان داده اند که بار‌ها تعهد کرده، اما به تعهدات خود عمل نکرده اند و مشخص است به دنبال فریب ما هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار