استاندار مازندران تأکید کرد؛

ضرورت مستندسازی جلوه‌های عشق زائران حسینی با شیوه‌های هنری

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه جوانان از اولویت‌های اعزام به همایش اربعین حسینی (ع) هستند، گفت: جلوه‌های پرشکوه عشق و ارادات زائران حسینی به آل‌الله (ع) با شیوه‌های هنری و خلاق مستندسازی و بازنشر شود. ‎
کد خبر: ۳۶۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ - 14September 2019

ضرورت مستندسازی جلوه‌های عشق زائران حسینی با شیوه‌های هنریبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی خدمات زائرین اربعین حسینی استان با اشاره به اینکه تاکنون این ستاد برای مدیریت و ساماندهی مطلوب زائرین اربعین حسینی (ع) شش جلسه تشکیل داده و کمیته‌های یازده‌گانه ستاد اربعین در این راستا در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: مجموعه اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های امسال در جهت بهره‌گیری بیش از پیش ظرفیت‌ها، امکانات و مشارکت مردمی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و مطلوب‌تر همایش بزرگ اربعین حسینی قرار دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه با توجه به حذف روادید برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی پیش‌بینی می‌شود که جمع بیشتری از مردم در همایش امسال حضور یابند، افزود: دولت نیز نقش خود را با حمایت و پشتیبانی امنیتی و ساماندهی حمل و نقل و نظارت بر امور انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف و قوت سال گذشته احصا شد، نقاط ضعف، مرتفع و نقاط قوت، تقویت شده است و تعداد موکب‌ها به 15 موکب اصلی و پنج موکب فرعی ارتقا یافته است، تاکید کرد: با توجه به اعزام دانشجوها به این همایش و به ویژه جلوه‌های زیبای شور و دلدادگی مردم عزیز ما به آل الله (علیهم السلام) که در طول این سفر معنوی رخ می‌دهد، مستندسازی خلاق و هنری این صحنه‌های پرشکوه برای بازنشر عشق و ارادات زائرین حسینی از سوی صدا و سیما یک ضرورت است.

حسین زادگان با بیان اینکه مازندران به عنوان موکب معین استان ایلام برای پذیرایی قریب به دو هزار و 500 زائر حسینی به‌صورت روزانه در مرز استقرار خواهد یافت، گفت: مانند سال‌های گذشته تیمی برای بررسی، بازرسی و نظارت بر نحوه‌ تدارک امور به مناطق مورد نظر اعزام خواهد شد.

استاندار مازندران با قدردانی از همه اعضای کمیته‌های یازده‌گانه و دستگاه های فعال در این راستا، افزود: جوانان از اولویت‌های اعزام هستند و باید کمیته‌های فرهنگی و دانشجویی برنامه‌های موثر برای برخورداری از اقشار جوانان و دانشجویان از این همایش معنوی تدارک ببینند.

حسین زادگان شناخت مردم از محل استقرار موکب‌ها را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: کمیته دانشجویی که برای نخستین بار در مازندران تشکیل شده و فعالیت می‌کند رسالت خطیری برای این قشر از جامعه در اربعین حسینی بر عهده دارد.

استاندار مازندران گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که با آنها ارتباط دارند، در برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی امسال اهتمام جدی کنند.

در آغاز این جلسه «علی شیرازی» مدیرکل امنیتی و انتظامی و دبیر ستاد مدیریت و ساماندهی خدمات زائرین اربعین حسینی استان ضمن گزارشی از عملکرد این ستاد عنوان کرد: تاکنون حدود 19 هزار نفر از مردم استان جهت عزیمت به مراسم معنوی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و بر موضوع بیمه زائرین و توجه به قوانین کشور عراق و رعایت مباحث امنیتی توسط مواکب تاکید و از خدمات موکب‌های استان در زمان وقوع سیل در استان‌های مازندران و گلستان به سیل زدگان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها