مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

صدا و سیما در صف اول مبارزه فرهنگی و رسانه‌ای با دشمن قرار دارد

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: رسانه ملی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش کلیدی دارد و صدا و سیما در صف اول مبارزه فرهنگی و رسانه‌ای با دشمن است.
کد خبر: ۳۶۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ - 15September 2019

به گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با حجت الاسلام «مصطفی توکلیان» مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با بیان این که صدا و سیما در ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش بسیار تأثیرگذار و مهمی دارد، اظهار داشت: رسانه ملی در ترویج فرهنگ حوزه دفاع مقدس نقش کلیدی دارد و صدا و سیما در صف اول مبارزه فرهنگی و رسانه ای با دشمن است.

سلامی گفت: گرامی داشت ایام هفته دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است و باید در راستای گرامی داشت حماسه آفرینی های آن دوران و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان، نقش آفرین باشیم.

وی بیان داشت: مردم ایران اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی، بصیرت و مقاومت و ثبات روزافزون، عزت ایران را به وجود آوردند و همه ما باید قدردان این حماسه‌سازان باشیم و در نشر و ترویج ارزش هایی که کشور ما را در برابر نظام سلطه پیروز کرد سهیم باشیم.

سلامی با بیان اینکه آیین های ویژه هفته دفاع مقدس در استان سمنان با رژه نیروهای مسلح در سمنان و شاهرود در اولین روز از این هفته آغاز می شود، گفت: نواخته شدن زنگ مقاومت و پیروزی همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها، راه اندازی پویش «میز من، سنگر من» ویژه دانش آموزان در مدارس، گلباران و عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، یادواره های شهدا و مراسم گرامیداشت شهدای اقشار مختلف، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس از شاخص ترین برنامه های این هفته است.

وی با تقدیر از زحمات صورت گرفته توسط صدا و سیمای مرکز سمنان، خواستار همکاری و هم‌اندیشی بیشتر در تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان، تبادل اسناد، آثار مکتوب، تولیدات هنری و ظرفیت‌های موجود آرشیوی از قبیل فیلم و عکس مربوط به دوران دفاع مقدس بین دو اداره‌ کل شد.

حجت الاسلام «مصطفی توکلیان» مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان نیز در این دیدار بیان داشت: رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین افتخار برای جامعه به شمار می‌روند و سندی از تاریخ افتخارات این مرز و بوم در دفاع از کیان اسلامی هستند.

وی با بیان  این که ولایت‎مداری و اطاعت از رهبری، رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است، گفت: با وجود کمبود سلاح در برابر دشمن، رزمندگان با توکل برخدا و اطاعت از رهبری به پیروزی رسیدند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر امروز شاهد پیشرفت در عرصه صنایع  دفاعی، پزشکی، صنعتی و ... در  کشور هستیم و در بخش های مختلف در دنیا حرف برای گفتن داریم، آن را باید مرهون ایثار، رشادت‌ و تجربیات نیرو‌های مسلح در 8 سال جنگ تحمیلی بدانیم.

توکلیان گفت: هشت سال جنگ تحمیلی میراث گران قیمت ملت ایران است، چرا که مردم غیور این خاک مقدس، پیروزی را با ایمان و روحیه مجاهدت در راه خدا به دست آوردند و  امروز باید رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان بازآفرینی کنیم.

وی مجموعه عوامل صدا وسیمای سمنان را بازوی توانمند رسانه ای برای نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و خواستار انجام کارهای مشترک فرهنگی و هنری برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار