ابطحی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حل مشکلات جاری کشور با روحیه‌ انقلابی/ امروز بیش از هر زمان دیگری به مدیران انقلابی نیاز داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه حل کاهش مشکلات جاری کشور در خارج از مرز‌ها نیست، گفت: مسوولان باید با روحیه‌ای انقلابی برای کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم اقدام کنند.
کد خبر: ۳۶۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ - 16September 2019

حل مشکلات جاری کشور با روحیه‌ انقلابی/ امروز بیش از هر زمان دیگری به مدیران انقلابی نیاز داریمسیدمحمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص عملکرد ضدونقیض اروپایی‌ها در توافق برجام، سازوکار اینستکس را حربه‌ای برای وقت‌کشی آن‌ها به نفع آمریکایی‌ها و فاقد ارزش دانست و اظهار داشت: نه‌تنها برجام بلکه هرگونه انعقاد قرارداد با طرف‌های اروپایی هیچ دستاوردی برای ملت و کشور ما نخواهد داشت؛ چراکه آن‌ها به عنوان بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی ما، نمی‌توانند خیرخواه جمهوری اسلامی باشند.

وی با توجه به این نکته که باور قلبی ما به ظرفیت و توانایی‌های ملی می‌تواند منجر به کاهش بسیاری از مشکلات شود، افزود: مسوولان با نگاه به تجربیات دوران دفاع مقدس باید با روحیه‌ای انقلابی برای کاهش دغدغه‌های مردم تلاش کنند.

ابطحی در ادامه با بیان اینکه معضلات معیشتی مردم با وعده و شعار‌های پوشالی محقق نخواهد شد، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که مردم را در شرایط نامناسب اقتصادی قرار داده است، بی‌انگیزگی و بی‌رغبتی برخی مسوولان در تلاش برای کاهش مشکلات آنهاست.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: عده‌ای در داخل کشور درصدد هستند تا تمام مشکلات و کم و کاستی‌های موجود در کشور را با فشار‌های اقتصادی آمریکایی‌هاپیوند بزنند. کسی منکر دشمنی و اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا نیست؛ اما بزرگتر از عواقب تحریم‌های بیگانگان ناکارآمدی برخی مدیران و مسوولان کهنسال است که برنامه مناسبی برای بهبود وضعیت کنونی کشور ندارند.

ابطحی با بیان اینکه روحیه انقلابی‌گری در مجلس دهم نسبت به مجالس دوره‌های قبل کمتر دیده می‌شود، گفت: نمایندگان مردم که در واقع با رای مردم وارد مجلس شده‌اند، باید تمام توجه خود را به رسیدگی به امورات مردم معطوف کنند، اما متاسفانه برخی از نمایندگان تنها در نطق‌هایشان به فکر کاهش مشکلات مردم هستند؛ لذا اگر برخی از مسوولان در حرف و عمل صادق بودند، شاهد به وجود آمدن چنین بحران اقتصادی در کشور نبودیم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی به‌کارگیری مدیران و مسوولان جوان را یکی از عوامل راهگشای مشکلات کشور خواند و گفت: در شرایط کنونی نیز باید همچون دوران دفاع مقدس که به جوانان میدان داده می‌شد، بها داده شود و در پست‌های مدیریتی از حضور جوانان بهره‌مند شویم؛ چرا که یک مدیر جوان قدرت ریسک، استعداد و هوش بالایی دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های دقیق راه حل مشکلات جاری کشور را پیدا کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس، تصور برخی مسوولان نسبت به کاهش مشکلات اقتصادی کشور در گرو تعامل با آمریکا را غلط خواند و آن را خلاف ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به مدیران انقلابی در مدیریت امورات کشور نیاز داریم؛ چراکه یک مدیر انقلابی حتی فکر تعامل و مذاکره با بیگانگان را در سر خود نمی‌پروراند.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید کلید قفل مشکلات کشور را در خارج از مرز‌های میهن جستجو کنیم، گفت: عده‌ای از مسوولان هنوز به این باور نرسیده‌اند که در جنگ اقتصادی با آمریکایی‌ها قرار گرفته‌ایم و آن‌ها کمر به نابودی اقتصاد ما بسته‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها