سردار عامری:

انتشار سالانه بیش از ۲۵۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس نیازمند یک مدیریت جامع و هوشمند است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از انتشار حدود ۲۵۰۰ کتاب دفاع مقدس در سال خبر داد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس به‌دنبال ساز و کاری است تا ناشران بدون دغدغه بتوانند روند تولید آثار ادبی خود را انجام دهند.
کد خبر: ۳۶۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ - 17September 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست شورای نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم «احمد حق‌طلب» مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، امیر سرتیپ دوم ستاد «احمدرضا فولادی» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار عامری رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس در این نشست با بیان اینکه سالانه حدود دو هزار و ۵۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر می‌شود، اظهار داشت: همه مراجع فعال در عرصه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درخصوص ایجاد ساز و کار برای ممیزی در بحث تولیدات ادبی این حوزه اتفاق نظر دارند چراکه اعمال ممیزی باعث جلوگیزی از تحریف تاریخ دفاع مقدس خواهد شد.

لزوم تسهیل‌گرفتن برای افزایش تولیدات دفاع مقدس

وی بر لزوم تسهیل‌گرفتن برای افزایش تولیدات این حوزه تاکید کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال ساز و کاری است تا ناشران بدون دغدغه بتوانند روند تولید آثار ادبی خود را انجام دهند.

سردار احمد حق‌طلب در ادامه این نشست به توقع مقام معظم رهبری برای صدبرابری شدن فعالیت‌های مرتبط به موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضرت آقا اهل اغراق نیستند و لذا ایشان وقتی چنین مطالبه‌ای درخصوص افزایش آثار مرتبط با دفاع مقدس دارند یعنی سخنی کارشناسی شده بیان کرده‌اند.

وی گفت: اگر مبنای فعالیت‌های ادبی را بر افزایش صددرصدی تولیدات قرار دهیم، در بحث ممیزی باید توجه داشته باشیم که آیا می‌توانیم این حجم آثار را ممیزی کنیم یا خیر؟ پیشنهاد می‌کنم یک‌سری از موضوعات را به عنوان مصادیق در اختیار ناشران قرار دهیم تا خودشان در تولیدات ادبی اعمال کنند.

در ادامه این نشست سایر اعضاء به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی اعمال ممیزی آثار ادبی دفاع مقدس در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی پرداختند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها