امیر حاتمی عنوان کرد؛

حمله به آرامکو درگیری بین یمن و عربستان است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مورد حملات نیرو‌های یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو ضمن رد اظهارات برخی افراد در مورد نقش ایران در این عملیات گفت: موضوع بسیار روشن است و یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۳۶۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ - 18September 2019

رد هرگونه نقش ایران در حمله به آرامکو عربستانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد حملات نیرو‌های یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو ضمن رد اظهارات برخی در مورد نقش ایران در این عملیات اظهار داشت: موضوع بسیار روشن است و یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یک طرف درگیری یمنی‌ها هستند که به صراحت اعلام کردند این کار را انجام داده‌اند. منطق کار هم روشن است که کشوری که سالیان سال تحت حملات شدید بوده و تعداد زیادی تلفات داده و همین‌طور در اثر محاصره‌ای که علیه‌اش اعمال کرده‌اند اقدامی انجام دهد، در واقع کاملا وضعیت مشخص است. به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل نیز یمنی‌ها چنین عملیاتی را انجام داده و به یک فرودگاه در امارات حمله کرده و موشک با برد ۱۲۰۰ کیلومتر شلیک کرده بودند.

وزیر دفاع ادامه داد: هرچند به نظر می‌آمد موشک از دقت لازم برخوردار نیست و اینکه بعد از دو سال آن‌ها به یک دقتی رسیده باشند به لحاظ نظامی قابل قبول است و از این جهت کاملا روشن است که این موضوع کاملا متعلق به درگیری بین دو کشور است. از یک طرف انگیزه کامل وجود دارد و از سویی دیگر دلیل اینکه به دیگران و جمهوری اسلامی اتهام وارد می‌کنند، روشن است.

امیر حاتمی اظهار داشت: عربستان و رژیم صهیونیستی از ابتدا به دنبال این بودند که پای آمریکایی‌ها را به درگیری این منطقه بکشانند و بعد از هر حادثه جنگی هم که بین دو کشور اتفاق می‌افتد آن‌ها دوباره همین منطق را دنبال می‌کنند و مجددا برای آن تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: به نظر من موضوع کاملا روشن است و این ادعا‌ها و اتهامات اولا به طور کلی و جدی و قطعی رد می‌شود و از طرفی هم به جایی نخواهد رسید، چون هیچ دلیل و شاهدی ارائه نمی‌شود بلکه یک ادعا است که بر اساس آن می‌توان هرکسی را متهم کرد و دلیلی هم ارائه نکردند، درنتیجه ادعای آنان ارزش زیادی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما نمی‌خواهید پاسخی به آمریکا بدهید که گفته‌اند این حمله از ایران یا عراق بوده است؟، گفت: من در بیانات مسئولان آمریکایی چنین چیزی ندیدم. اگر کسانی و افراد غیر مسئولی این را بیان می‌کنند مسئولیت آن با خودشان است، ولی در بیانات مسئولان آمریکا چنین چیزی ندیدم که کشور ما را متهم کرده باشند.

امیر حاتمی گفت: این بحث‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ای با انواع و اقسام مطرح می‌شود، اما یک بیان رسمی را ندیدم. در هر صورت همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران کاملا از صلح و امنیت در منطقه مراقبت می‌کند و در عین حال این کار را با اقتدار تمام انجام می‌دهد و اگر بخواهد تهدیدی علیه کشور ما در این فضا مطرح شود پاسخ ما کاملا روشن است یعنی با همان قاطعیتی که تجاوز اندک پهپاد آمریکایی به کشورمان را پاسخ دادیم، این قاطعیت همواره وجود دارد و این توان روز به روز رو به افزایش است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار