مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد؛

برجسته شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در برنامه های هفته دفاع مقدس

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در جهت تبیین و تبلیغ هفته دفاع مقدس و برجسته شدن بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های این هفته را به عنوان سیاست‌های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۳۶۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ - 18September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست خبری که امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت.

وی اظهار داشت: امسال سی و نهمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس است. در این 39 سال هم نکات مهم تبیین شده و هم برنامه‌های فراوانی اجرا شده و هفته دفاع مقدس در بستر زمان به یک حرکت فرهنگی، تبلیغی و تبیینی تبدیل شده است.

این مسئول افزود: دفاع مقدس و برکات آن در متن جامعه در قالب مقاومت فعال جریان دارد و به برکت همین ایستادگی علی‌رغم توطئه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و رزمندگان مقاومت در همه جبهه‌ها اعم از نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیروز هستند.

وی شعار هفته دفاع مقدس سال جاری را ما پیروزیم اعلام کرد و ابراز داشت: منطق این شعار این است که دشمن در طول حیات انقلاب اسلامی هیچ غلطی نتوانسته بکند و در همه تهاجماتش سرافکنده شده است. مردم ایران اسلامی نیز در این مدت سربلند، مقتدر و با عزت در میدان حضور داشتند و نقش خود را ایفا کردند.

یوسفعلی­‌زاده در ادامه، اهداف مهمی را که در خلال اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس دنبال می شود را بر شمرد و خاطر نشان کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت فعال، زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان از صدر اسلام تا کنون اهدافی است که در اجرای برنامه های سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس دنبال می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برجسته شدن بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه های هفته دفاع مقدس، تلفیق و ترکیب برنامه ها با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم و بازگشایی مدارس و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در جهت تبیین و تبلیغ هفته دفاع مقدس را به عنوان سیاست های اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت.

این مسئول نقش مردم را در گرامیداشت هفته دفاع مقدس مهم دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس متکی به عواطف و اندیشه آحاد ملت بود در گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز مردم باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: 31 شهریور، اولین روز از هفته دفاع مقدس که روز قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح نامگذاری شده است مراسم رژه با حضور یگان های نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان رضوی به صورت متمرکز در بلوار نماز مشهد برگزار خواهد شد.

یوسفعلی­‌زاده افزود: در دومین روز از هفته دفاع مقدس که روز دانش پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان نام گرفته ویژه برنامه بازگشایی مدارس و نواختن زنگ دفاع مقدس و حضور والدین شهدا در مدارسی که به نام شهدا مزین شده و همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی در پادگان ها برای کارکنان وظیفه از ویژه برنامه های این روز است. افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی و برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه هایی است که در سومین روز از هفته دفاع مقدس که روز رونق تولید، حمایت مردمی، خود باوری نامگذاری شده در سطح استان برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس که روز بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری، دفاع همه جانبه نام گرفته ده ها برنامه در قالب همایش و تجمع نیروهای انقلابی در راستای بصیرت افزایی و دشمن شناسی در سطح استان برگزار می شود.

یوسفعلی زاده بیان داشت: پنجمین روز از هفته دفاع مقدس روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان است. در این روز از طریق اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از 2 هزار و هفتصد خانواده شهید در سطح استان دیدار به عمل خواهد آمد. در این روز، مراسم عطرافشانی در یک هزار و 464 گلزار شهدای استان و در 98 یادمان شهدای گمنام استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در روز جمعه پنجم مهر که روز معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی است فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخن خواهند پرداخت. همچنین برنامه های ورزشی که به صورت همگانی به اجرا در خواهد آمد از دیگر برنامه های این روز است که با محوریت اداره کل ورزش و جوانان در نظر گرفته شده است.

یوسفعلی­‌زاده خاطر نشان کرد: با توجه به نقش لشکر 77 پیروز ثامن الائمه ( ع) در شکست حصر آبادان، ویژه برنامه ای در لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) و قرارگاه شمال شرق در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس که روز فرماندهان، پیشکسوتان، مسئولان نامگذاری شده در شهرستان ها برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: بیش از 300 برنامه از سوی دستگاه های اداری به دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس ارائه شده که پیش بینی می شود این تعداد به 500 عنوان افزایش پیدا کند. از سوی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان ها نیز 500 عنوان برنامه به دبیرخانه ستاد بزرگداشت واصل شده است.

یوسفعلی­‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: با اعتبار تامین شده احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به صورت جدی پیگیری می شود که اولین ساختمان این مرکز در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد و ساختمان دیگر مرکز فرهنگی استان نیز در تابستان 99 افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: مسئولان استان باید نگاه ویژه ای به عملیات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار