نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

دفاع مقدس نیاز به دفاع دارد/ دشمنان تلاش می‌کنند تا یاد و خاطره شهدا را از بین ببرند

حجت‌الاسلام «سید محمد شاهچراغی» گفت: در برخی مکان‌ها باید از دفاع مقدس دفاع کنیم و بیان میراث دفاع مقدس برای نسل‌های آینده یک وظیفه است و ما باید به این وظیفه و امر خطیر رسیدگی کنیم تا به فراموشی سپرده نشود.
کد خبر: ۳۶۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 19September 2019

به گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از سمنان، جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، فرماندهان، رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سمنان با حجت‌الاسلام «سید محمد شاهچراغی» نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در این دیدار اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس کشور و انقلاب ما را بیمه کرد و جوانان غیرتمند ما نشان دادند که پیرو واقعی امام حسین (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نیاز به دفاع دارد، گفت: در برخی مکان‌ها باید از دفاع مقدس دفاع کنیم و بیان میراث دفاع مقدس برای نسل‌های آینده یک وظیفه است و ما باید به این وظیفه و امر خطیر رسیدگی کنیم تا به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه سمنان با بیان این که دشمنان تلاش می‌کنند تا یاد و خاطره شهدا را کمرنگ و از بین ببرند، گفت: خانواده‌های شهدا، فرزندان خود را در زمانی که کشور به آن‌ها نیاز داشت، در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و امروز ما مسئولان باید تکریم این خانواده‌ها را فراموش نکنیم.

برگزاری ۲ هزار فعالیت و برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان سمنان

«محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: دفاع مقدس ما گنجینه‌ای از حماسه ها، دلاورد مردهای، ایثار و فداکاری‌ها و جهاد در راه خدا بود.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران سال‌ها در مقابل متجاوزان ایستادگی کردند، گفت: دفاع مقدس اوج اقتدار ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود؛ لذا مردم در این هشت سال باجان و مال خودشان در راه خدا جهاد کردند و به دلیل ایستادگی و بصیرت، عنایت الهی بر ملت ایران ظاهر و پیروزی از آن ملت ایران شد.

سلامی ادامه داد: تداوم راهی که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس پیمودند، می‌تواند در استمرار حرکت انقلاب اسلامی و زنده نگاه‌داشتن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب مؤثر واقع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان داشت: ۲ هزار فعالیت و برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این استان به صورت کارگروه‌های هفت‌گانه پیش‌بینی شده است که در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان سمنان افزود: مراسم نکوداشت پیشکسوتان ایثار و شهادت در همه شهرستان‌های استان سمنان هم‌زمان با مرکز استان با حضور ۵ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس، روایت‌گری ۴۰ کاروان از راویان دفاع مقدس در مساجد و خیابان‌ها، زندان‌ها، مدارس، پایگاه‌های بسیج و...، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، غبارروبی مزار مطهر شهیدان، برگزاری رژه یگان‌های انتظامی و نظامی در مرکز استان و به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس؛ در پایان این دیدار چهار تن از رزمندگان به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها