امام جمعه تبریز:

سردمداران نظام‌های فاسد در برابر ایران اسلامی احساس ذلت می‌کنند

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم گفت: به برکت هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت‌های بعد از آن، سردمداران نظام‌های فاسد در برابر عظمت ایران اسلامی احساس ذلت می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ - 20September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان امروز در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: هدایت از طرف مواعظ حسنه امکان پذیر بوده و شرط توفیق در امر هدایت به دین، سعه صدر است.

وی افزود: حضرت موسی زمان هدایت مردم، از خداوند خواست سعه صدرش را افزایش دهد؛ البته اگر می‌‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر اثرش بیشتر باشد باید خودمان نیز به آن عمل کنیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کاندیداهای احتمالی مجلس گفت: کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند خودشان را خدمتگذار مردم بدانند نه حاکم آنان؛ امام (ره) نیز به مردم توصیه می‌کردند که خدمتگزاری و مردمی بودن نماینده مجلس را در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: متعهد بودن نماینده مجلس به اسلام از دیگر موضوعات مورد تاکید امام راحل بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درباره اقدام خودجوش جوانان تبریز در مقابله با واژه شهید زدایی، ابراز داشت: از جوانانی که در بحث شهیدزدایی خودجوش به میدان آمدند، تشکر می‌کنم؛ شهرداری تبریز نیز اقداماتی انجام داد و امیدواریم دیگر این اتفاق تکرار نشود.

وی با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای بین مسئولین جمهوری اسلامی و آمریکا انجام نخواهد شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از وعده مذاکره سردرگم نخواهد شد زیرا راه خود را می‌شناسد و امیدواریم مسئولین نیز به تذکرات مقام معظم رهبری توجه کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به حمله پهبادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان نیز یادآور شد: عربستان مقام سومِ دنیا در بیشترین هزینه‌کرد در مسائل نظامی را دارد اما حمله پهبادی انصارالله یمن به سکوی نفتی آرامکو اشرافیت انصارالله به تاسیسات عربستان را نشان داد.

وی عنوان کرد: عربستان از سر عصبانیت به خاطر این ضربه نظامی و شوک نفتی، ایران را متهم می‌کند که این حمله از خاک ایران صورت گرفته است.

آل هاشم در ادامه آغاز هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال این جنگ را به یکی از کم نظیرترین پدیده تاریخ تبدیل کرد. 

وی با تاکید بر اینکه امام رحمت‌الله در ماه‌های پایانی عمر خویش، بهترین توصیف را از دوران دفاع مقدس داشتند، یادآور شد: ایشان فرموده‌اند که ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم و مظلومیت خویش را نشان دادیم و  پرده تزویر جهان‌خواران دنیا را کنار زدیم و در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکسته و ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی را محکم کردیم و در جنگ به مردم جهان و مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمام قدرت‌ها و ابر قدرت‌ها سالیان سال می‌توانید مبارزه کنیم و نهایت این مبارزه به فتح فلسطین خواهد رسید.

امام جمعه تبریز در پایان متذکر شد: اکنون سردمداران نظام‌های فاسد در برابر اسلام احساس ذلت می‌کنند که باید به ارواح طیبه شهدای جنگ، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، عشایر و کلیه اقشار مردمی که در قالب بسیج افتخار آفریدند، درود بفرستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار