در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مسئول نشر آثار مشارکت بانوان برنامه‌های حوزه زنان در هفته دفاع مقدس در لرستان را تشریح کرد

روح انگیز جهان افروز برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در هفته دفاع مقدس در لرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۶۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳ - 21September 2019

رونمایی از کتب تالیفی حوزه زنان و دفاع مقدس در لرستان

«روح‌انگیز جهان افروز» مسئول نشر آثار مشارکت بانوان  در دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار اشت: زنان به عنوان نیمی از جامعه همواره در همه عرصه‌ها نقش موثری دارند.

وی افزود: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی زنان با حمایت و پشتیبانی از همسران، برادران و یا فرزندان خود و همچنین با حضور در ستادهای پشتیبانی جنگ و یا حضور مستقیم در مناطق عملیاتی به عنوان امدادگر، نقش موثری در خلق ارزش‌های آن دوران داشتند.

جهان افروز با تشریح برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری شب شعر و خاطره با حضور زنان ایثارگر و بانوان فعال ستاد پشتیبانی جنگ با همکاری معاونت ادبیات حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، رونمایی از کتب تالیفی حوزه زنان و دفاع مقدس استان را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

مسئول نشر آثار مشارکت بانوان  در دفاع مقدس لرستان ادامه داد: اعزام بانوان راوی به مدارس و مراکز آموزش عالی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس، کتاب و آثار هنرهای تجسمی و دستی با موضوع زنان و دفاع مقدس با همکاری دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ایستگاه‌های نقاشی و هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان با موضوع دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌هایی است که در این هفته در لرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش خانواده های شهدا در تداوم انقلاب اسلامی گفت: دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و بانوان ایثارگر، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با موضوعات  همسران آسمانی، نقش زنان در دفاع مقدس و حجاب و عفاف با مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

جهان افروز با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری دستگاه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوع دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی و مدارس با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان. برگزاری همایش و جشنواره فرهنگی ورزشی دستگاه‌های اجرایی با عنوان معنویت، وحدت ملی خانواده و ورزش همگانی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاههای اجرایی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

مسئول نشر آثار مشارکت بانوان  در دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: تجلیل از پنج نفر از بانوان شاهد ایثارگر و دو نفر از خانواده‌های شهدای ورزشکار با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و امور بانوان استانداری، چاپ بروشور و طراحی سوالات مسابقه فرهنگی توسط بسیج جامعه زنان سپاه استان لرستان، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و روایتگری خاطراتی از دوران دفاع مقدس بسیج جامعه زنان و مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش روایتگری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اعزام مبلغ و راوی به مراکز آموزش عالی و مقاطع مختلف تحصیلی مدارس آموزش و پرورش با همکاری مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، بسیج جامعه زنان، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه‌های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس در لرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار