دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور خبر داد؛

پویش «صله ایثار» گامی برای نهادینه کردن قدردانی از ایثارگران

سرهنگ «مجید جوشقانی» گفت: هدف از پویش «صله ایثار» آن است که قدردان پدران، برادران و بستگان رزمنده خود باشیم که ان‌شاءالله بتوانیم همچون دید و بازدید‌های عید نوروز و عید غدیر (عید سادات) این فرهنگ قدرشناسی از ایثار و گذشت را در ایام هفته دفاع مقدس همگانی کنیم.
کد خبر: ۳۶۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ - 23September 2019

سرهنگ «مجید جوشقانی» معاون روابط عمومی تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص پویش «صله ایثار» اظهار داشت: صله رحم، فرهنگی پسندیده و ستودنی است که از دوران گذشته تاکنون به یادگار مانده و همچنان در مناسبت‌ها و اعیاد و به بهانه‌های مختلف به آن پرداخته می‌شود؛ که دین مبین اسلام نیز بر آن تأکید بسیاری کرده است.

وی افزود: از طرفی در تاریخ کهن ایرانیان، شجاعت و سلحشوری نیز بسیار پررنگ و برجسته بوده و در تاریخ ادبیات‌مان نیز داستان‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

جوشقانی ادامه داد: در دوران معاصر یکی از عواملی که باعث اقتدار، استقامت و ایستادگی مردم و به‌ویژه جوانان در برابر سختی‌ها و دشمنی‌های استکبار به‌ویژه آمریکا شده است، حضور پیشگامان و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت دوران دفاع مقدس در میان خانواده‌ها و اقوام بوده است. ایثارگرانی که دورانی با ایستادگی و مقاومت خود نگذاشتند آسیبی به جغرافیای سرزمینی و امنیت نوپای انقلاب اسلامی وارد شود. همان‌هایی که برای دیگران، از خود گذشتند و امنیت، اقتدار، خودباوری و صلابت را به ما هدیه دادند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور گفت: بر همین اساس و با توجه به روحیه قدرشناسی و نوع‌دوستی مردم ایران از حافظان امنیت و اقتدار و نیز فرهنگ پسندیده صله‌رحم، بر آن شدیم تا پویش مردمی صله ایثار را با هدف دید و بازدید خانوادگی از ایثارگران اطراف خود که در دوران دفاع مقدس رزمنده و یا سرباز بوده‌اند و اکنون در کنار ما به‌عنوان رزمنده، جانباز، آزاده و یا از خانواده معظم شهدا هستند، برگزار کنیم.

جوشقانی تصریح کرد: هدف از این پویش آن است که قدردان پدران، برادران و بستگان رزمنده خود باشیم که ان‌شاءالله بتوانیم همچون دید و بازدید‌های عید نوروز و عید غدیر (عید سادات) این فرهنگ قدرشناسی از ایثار و گذشت را در ایام هفته دفاع مقدس همگانی کنیم و با عکس و فیلم‌هایی که از این دیدار‌ها تهیه می‌کنیم، این فرهنگ قابل ستایش را به ویژه در فضای مجازی، که ضریب نفوذ بسیار بالایی دارد، نشر داده و فراگیر کنیم.

وی در پایان گفت: این ایثار فقط مختص دوران دفاع مقدس نیست بلکه مردم قدردان هرگونه ایثاری اعم از ایثار مدافعان حرم، مدافعان وطن و... خواهند بود.

به گزارش دفاع‌پرس، همزمان با هفته دفاع مقدس، پویش مردمی «صله ایثار» با هدف دیدار و تجلیل افراد از رزمندگان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدایی که در میان فامیل و بستگان هستند، آغاز به‌کار کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها