وزیر دفاع در نشست با فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی:

سیاست راهبردی ایران ارتقاء قدرت دفاعی و بازدارندگی فعال است

وزیر دفاع گفت: در تناسب قدرت ملی با حفظ استقلال کشور نیازمند دستیابی به قابلیت‌های دفاع راهبردی برگرفته از اندیشه و تجارب گران‌سنگ گام اول انقلاب هستیم و بر همین اساس، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ارتقاء قدرت دفاعی و بازدارندگی فعال است.
کد خبر: ۳۶۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 24September 2019

سیاست راهبردی ایران ارتقا قدرت دفاعی و بازدارندگی فعال استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همزمان با هفته دفاع مقدس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی به تشریح و تبیین دستاورد‌های دفاعی کشور پرداخت.

امیر حاتمی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن و شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و با تجلیل از ایثارگری و جانفشانی رزمندگان سربلند کشورمان، دوران هشت سال دفاع مقدس را برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر دفاع با نگاهی اجمالی به سیر حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی در گام اول انقلاب اسلامی و در عمر پر برکت ۴۰ ساله نظام اسلامی افزود: با توجه به تجربه تحولات عمیق منطقه و جهان در دو دهه اخیر به ویژه در منطقه غرب آسیا که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آنان به عنوان پیچ تاریخی یاد کرده‌اند، قدرت‌های جهانی تلاش دارند جایگاه خود را نسبت به تحولات پیش رو ارتقا داده و تثبیت کنند.

وی دوره‌ پر افتخار دفاع مقدس را نقطه‌ی عطف، تحول، پیشرفت، خودباوری و بالندگی کشور دانست و افزود: با کسب تجارب ارزنده از این دوره‌ پرفراز و نشیب و سرنوشت ساز و با رهبری‌های داهیانه‌ی حضرت امام (ره) ملت رشید ایران اسلامی توانست در مقابل زیاده‌خواهی‌های دو بلوک شرق وغرب و مترسک رژیم بعثی عراق جانانه ایستادگی کرده و طعم تلخ شکست را برای نظام استکباری به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا و اذنابش بچشاند.

سرتیپ حاتمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی و شرایطی که نمی‌تواند خود را از این تحولات و آثار و تبعات آن دور نگه دارد بر آن شد تا متناسب با شرایط جدید منطقه‌ای و جهانی به تولید قدرت ملی منبعث از ظرفیت‌های بومی بیاندیشد و بحمدالله امروز با همت و تلاش همه ارکان کشور به خصوص نیرو‌های مسلح از توان تولید قدرت دفاعی متناسب با انواع تهدیدات برخورداریم.

وزیر دفاع دستیابی به قدرت ملی و راهبردی را زمینه‌ساز حفظ استقلال تمام‌عیار کشور دانست و افزود: در تناسب قدرت ملی با حفظ استقلال کشور نیازمند دستیابی به قابلیت‌های دفاع راهبردی برگرفته از اندیشه و تجارب گران‌سنگ گام اول انقلاب هستیم و بر همین اساس سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ارتقاء قدرت دفاعی و بازدارندگی فعال تعریف شده است.

امیر حاتمی در ادامه با تشریح بخشی از پیشرفت‌های دفاعی کشور مبتنی بر محور‌هایی که در برنامه چهار ساله وزارت دفاع به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های وزارت دفاع در حوزه موشکی، پدافند هوایی، رزم دریایی، زمینی، الکترونیک، راداری، مرزبانی و انتظامی پرداخت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح توجه به منزلت اجتماعی و معیشت کارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح، مهندسی و پدافند غیر عامل، حوزه‌های حقوقی، دیپلماسی دفاعی و... را از دیگر حوزه‌های اولویت دار و مورد اهتمام وزارت دفاع دانست.

اعضای فراکسیون ولایی مجلس در پایان این نشست با قدردانی از تلاش‌های قدرت‌آفرین وزارت دفاع، حمایت همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی را از برنامه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اعلام کردند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار