اوحدی:

هفته دفاع مقدس فرصتی برای درک باطن آن دوران است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جمع مادران شهدا گفت: اگر امروز از هفته دفاع مقدس می‌گوییم نه به این خاطر است که خانواده‌های شهدا نیازمند شنیدن خاطرات و صحبت‌‎های ما هستند بلکه هر حادثه تاریخی یک ظاهر و یک باطن دارد که ما در این موضوع نیز به دنبال باطن دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۳۶۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ - 24September 2019

امروز به برکت خون شهدا پهپادهای یمنی پالایشگاه عربستان را هدف قرار دادندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست «مادران شهدا» به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد، جمعی از مادران شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و هسته‌ای کشور حضور داشتند.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آزاده و برادر یک شهید در این نشست با بیان اینکه خون شهدا، آینده نظام را تضمین کرده است و امروز هرچه داریم به برکت شهداست، اظهار داشت: ما تنها کربلا را در یک روز یا چند ساعت می‌بینیم اما در پشت صحنه مادری همچون ام‌البنین (س) چهار فرزند خود را نثار راه سیدالشهدا (ع) می‌کند و وقتی به او خبر شهادت فرزندانش را می‌دهند تنها از سرنوشت امام حسین (ع) ابراز نگرانی می‌کند تا اینکه می‌گویند امام حسین (ع) نیز به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به خاطره‌ مادر شهیدان «بختی» گفت: شهیدان بختی در زمانی به سوریه اعزام شدند که فرماندهان حضور دو برادر در یک زمان به جبهه را منع کرده بودند اما آنها به نام نیروی افغانستانی به سوریه اعزام شدند و هر دو در یک روز به شهادت رسیدند. مادر این شهیدان می‌گفت فرزند پسر دیگری دارم و دوست دارم او هم فدای حضرت زینب (س) شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: امسال دیدیم در روز عاشورا مردم یمن چه عزاداری عظیمی برپا کردند. امروز زائرین و عزاداران امام حسین (ع) تا دوردست‌ترین کشورها حضور دارند و به عزاداری مشغولند.

اوحدی با بیان اینکه امروز از دفاع مقدس به عنوان شجره طیبه یاد می‌شود، بیان کرد: هفته دفاع مقدس باورها را زنده کرد و آن را به دست آیندگان داد. اگر روزی سران مرتجع عربی گلوله‌ای به مرزهای کشور ما شلیک و خبر آن را با افتخار به همه جهان مخابره کردند اما امروز به برکت عزت خون پاک شهدا پهپادهای یمنی بزرگترین پالایشگاه نفت دنیا را هدف موشک‌های خود قرار دادند و آمریکا و عربستان نیز هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی با اشاره به ارتباط عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی ایران گفت: نطفه انقلاب اسلامی در عاشورای سال 42 بسته شد. بعد از انقلاب تحولی رخ داد و مادران شهدا یقین بدانند فرزندانشان شفیع آنان در روز قیامت خواهند بود و اولین کسانی که با شهدا وارد بهشت شوند والدین شهدا هستند.

اوحدی تصریح کرد: خداوند دو چیز را به شهدا اعطا کرد، اول شفاعت و دیگری دیدن روی سید الشهدا (ع). اگر امروز از هفته دفاع مقدس می‌گوییم نه به این خاطر است که خانواده‌های شهدا نیازمند شنیدن خاطرات و صحبت‌‎های ما هستند بلکه هر حادثه تاریخی یک ظاهر و یک باطن دارد که ما در این موضوع نیز به دنبال باطن دفاع مقدس هستیم. عاشورا برای بشریت کشتی نجات است. دفاع مقدس نیز ظاهرا اتفاق بدی بود ولی امام خمینی (ره) از آن به عنوان نعمت یاد کردند و اتفاقی شد که گوهر وجود جوانانمان را نمایان کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه افزود: عزت و بالندگی جمهوری اسلامی ایران امروز مرهون خون شهداست. اگر این خون‌ها نبودند داعش اثری از اسلام نمی‌گذاشت. اگر داعش پایش به کربلا و نجف رسیده بود همان کاری را می‌کرد که با حرم امامین عسکریین در سامرا کرده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها