گام دوم/ حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:

مواضع برخی مسؤولان، دشمن را نسبت به تسلیم شدن ایران امیدوار کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: پس از نرمش‌هایی که برخی مدیران کشور در برابر آمریکا از خود نشان دادند، دشمن احساس کرد که جمهوری اسلامی ضعیف شده، توان عکس‌العمل عمل ندارد و مردم و مسؤولانش نیز از جنگ و آثار جنگ هراس دارند.
کد خبر: ۳۶۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ - 24September 2019

مراکز راهبردی اسرائیل در تیررس حزب‌الله استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با موضوع «راهکار‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما با تأسی از فرهنگ عاشورا شکل گرفت.

وی افزود: جریان عاشورا دارای سه ویژگی خاص است که شامل تقدس و معنویت، ماندگاری و اثرگذاری است؛ دفاع مقدس انقلاب اسلامی نیز مزین به این سه ویژگی است؛ زیرا خالصانه برای خداوند صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به جلوه‌های عرفانی کربلا تصریح کرد: اگر بخواهیم تمثیلی در خصوص عاشورا ذکر کنیم، باید بگوییم که عاشورای حسینی طلوعی بدون غروب است؛ زیرا در سال ۶۱ هجری آغاز شد و تا قیامت پایدار و ماندگار خواهد بود و جبهه امام حسین (ع) و حسینیان همواره در مقابل جبهه یزید و مستکبران قرار دارد.

حاجی صادقی با ذکر این مطلب که دشمنان در طول این سال‌ها به دنبال کم‌رنگ کردن واقعه عاشورا بوده‌اند، یادآور شد: همه این امور در حالی است که خداوند بر این تعلق گرفته است که جریان عاشورا سال به سال پررنگ‌تر و فراگیرتر شود. تاریخ مصرف دفاع مقدس تمام‌شدنی نیست و تا زمانی که تقابل جبهه حق به محوریت انقلاب اسلامی با استکبار وجود دارد، دفاع نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه جنگ میان حق و باطل پایان‌پذیر نیست، یادآور شد: دفاع مقدس ما امروز در عرصه جهاد کبیر جریان دارد؛ زیرا در شرایطی که دشمن به دنبال تصرف قلب‌ها و فکر‌هاست، مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی و جهاد کبیر در این عرصه ضرورت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر دفاع وجود نداشته باشد، مرز میان کسانی که تنها شعار می‌دهند و کسانی که اهل عمل هستند، مشخص نمی‌شود؛ دشمن از جنگی که بر ما تحمیل کرد به دنبال خواسته‌ها و اهداف خود بود که اولین آن، ساقط کردن انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه مشکل اصلی دشمنان، اسلام است نه دشمنی مسأله هسته‌ای و حقوق بشر، یادآور شد: یکی از دلایل کینه دشمن از ما، این است که فرمانبردار او نیستیم؛ به همین دلیل است که می‌خواهد مبانی اعتقادی خود دست برداریم.

حاجی صادقی یادآور شد: دشمن از جنگ تحمیلی به دنبال جلوگیری از توسعه تفکر انقلابی در سایر کشور‌های جهان بود؛ علی‌رغم خواسته دشمن، دفاع مقدس کانون ارسال پیام انقلاب اسلامی به سایر کشور‌های جهان شد.

وی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود، شر فتنه ملی‌گرایی و جریان بنی‌صدر و بسیاری از فتنه‌های دیگر از سر انقلاب کوتاه نمی‌شد، گفت: حوزه‌های علمیه ما در این سال‌های حساس و مهم و در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی وظایف بسیار مهمی به عهده دارند.

حاجی صادقی تصریح کرد: چیزی که با صراحت می‌توان گفت، آن است که حوزه‌های علمیه، شهدا و جبهه انقلاب سر خود را بالا بگیرند؛ زیرا برای نخستین بار در طول تاریخ نظام ولایی و در یک معنا نظام الله علی‌رغم وجود فتنه‌ها و مشکلات فراوان ۴۰ ساله شده و تنها به بقا اکتفا نکرده، بلکه حرکت رو به جلو داشته و دشمنان را به عقب رانده است.

انقلاب اسلامی سنگر‌های کلیدی جهان را فتح کرده است

وی با بیان اینکه ارزیابی دشمنان این است که انقلاب اسلامی ایران سنگر‌های کلیدی جهان، یعنی قلوب ملت‌های جهان را فتح کرده است، عنوان کرد: امروز دشمنان می‌گویند ما نگران حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق نیستیم، بلکه نگران قیام حزب الله لندن و واشنگتن هستیم و این واقعیت دنیای امروز است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه گفت: امروزه دیگر کشور‌ها به همراهی با آمریکا افتخار نمی‌کنند. دشمنان به دنبال جهان واحد و کدخدای واحد بودند، اما انقلاب اسلامی نه‌تنها آن‌ها را از هدف بازداشت، بلکه شاخص‌های ابرقدرتی را از آن‌ها گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ابرقدرتی یک کشور آن است که سخنش فصل‌الخطاب بوده، بتواند کشور‌های دیگر را با خود همراه کند، عنوان کرد: کشور ابرقدرت مانور را از مخالفان می‌گیرد، ولی امروز همه این عناصر و شاخص‌ها از آمریکا سلب شده است و آن‌ها دیگر چنین قدرتی ندارد.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در مسیر خود فراز و نشیب‌های بسیاری پشت سر گذاشته است، بیان کرد: این فراز و نشیب‌ها وجود داشته، اما عقب‌گرد نه؛ خوشبختانه انقلاب اسلامی ما همواره رو به جلو حرکت کرده‌ایم.

وی با اینکه اشتباهات و آسیب‌هایی نیز شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: قطعاً اگر این اشتباهات نبود، بسیار بهتر پیش می‌رفتیم، اما در کل نمی‌توان پیشرفت‌ها را انکار کرد؛ البته این نکته را باید گفت که موضع نرمش و سازش برخی مسؤولان، دشمن را نسبت به تسلیم شدن ملت ایران امیدوار کرد؛ پس از نرمش‌هایی که برخی مدیران کشور در برابر آمریکا از خود نشان دادند، دشمن احساس کرد، جمهوری اسلامی ضعیف شده، توان عکس‌العمل عمل ندارد و مردم و مسؤولانش نیز از جنگ و آثار جنگ هراس دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: همگان مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن را به یاد دارند. فردای آن روز آمریکا دست از ۱۲ شرط خود برای مذاکره با ایران دست کشید و به التماس افتاد و به همین خاطر است که باید قدرشناس نعمت ولایت و رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل پرواز پهپاد آمریکایی بر فراز مرز‌های ایران آن بود که آمریکایی‌ها پس از اینکه رهبری، آن‌ها را در دیدار آبه شینزو مورد تحقیر قرار داد، برای این که ثابت کنند ایران اهل عمل نیست، دست به چنین کاری زدند، ولی خودشان متوجه شد که با چه کشور و نظامی مواجه است.

التماس اسرائیل و عربستان به آمریکا برای ممانعت از جنگ با ایران

حاجی صادقی در ادامه به دلایل پرهیز آمریکا از تعرض به ایران، گفت: آمریکا می‌دانست که کوچکترین تعرض به ایران، نابودی کامل رژیم صهیونستی و عربستان را به همراه خواهد داشت. رژیم صهیونیستی و عربستان به آمریکا التماس کرده بودند که اقدامی علیه ایران انجام ندهد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا جرأت اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارد، عنوان کرد: از این رو همه باید بدانیم که حل مشکلات اقتصادی با سازش و برجام حل نمی‌شود، بلکه با مقاومت حل خواهد شد. ترس مردم ایران از جنگ در جریان اسقاط پهپاد متجاوز و توقیف کشتی انگلیسی ریخته است؛ امروز به لحاظ امکانات و نیروی علمی متخصص توانمند در عرصه دفع تهاجم دشمن در کل دنیا نظیر نداریم و این یک واقعیت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز سریال‌های شکست آمریکا در برابر انقلاب اسلامی در حال تکرار شدن است، عنوان کرد:‌ ای کاش ما نسبت به این موارد و اعترافات دشمن واقف شویم؛ نباید از این مساله غافل بمانیم که امروز مراکز توانمندی رژیم صهیونیستی در تیررس حزب الله است و حزب الله می‌تواند مراکز برق این رژیم غاصب را به گونه‌ای مورد هدف قرار دهد که تبعات آن تا شش ماه برای رژیم صهیونیستی قابل جبران نباشد.

وی گفت: اگر مذاکره‌ای با آمریکا صورت بگیرد، ملت ایران ذلیل خواهند شد؛ انقلاب اسلامی هیچ روزی مانند امروز در اوج اقتدار نبوده است، از این رو باید با ایمان راسخ در جهت اعتلای ان گام برداریم. امروز طلاب باید با ارتقای توانمندی معنوی خود و مردم، دشمن را ناامید کنند؛ زیرا انقلاب اسلامی مرگ تدریجی دشمن را رقم زده است.

حاجی صادقی به وظیفه حوزه‌های علمیه نسبت به آینده انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز حوزویان باید نسبت خود با بیانیه گام دوم را پیدا کرده و مبانی بیانیه را برای جامعه تبیین کنند تا مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی امیدوار شوند.

وی حوزه را مادر نظام دانست و گفت: حوزه است که باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کرده و در راستای آن از مسؤولان مطالبات جدی داشته باشد؛ آقایان مسؤول فراموش نکنید در نظام ولایی سیاست گذار و تصمیم گیرنده رهبری است و همه به جای نظریه پردازی و تحمیل آن باید فرمانبر باشند.

حاجی صادقی در پایان گفت: حوزه علمیه نباید اجازه شانتاژ‌ها و فرافکنی‌ها را به افرادی بدهد که در این روز‌ها به دنبال این‌گونه حرکات هستند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها