در جلسه مشترک هنگ مرزی ایران و عراق تاکید شد؛

اتخاذ تمهیدات لازم برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان

جلسه‌ای بین هنگ مرزی ایران و عراق برای ارتقای ضریب امنیت مراسم اربعین حسینی بحث و تبادل نظر برگزار و تمهیدات لازم برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی اتخاذ شد.
کد خبر: ۳۶۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ - 24September 2019

اتخاذ تمهیدات لازم برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار «لطفعلی پاکباز» فرمانده هنگ مرزی استان خوزستان امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست هماهنگی برای تردد زائران که با حضور فرماندهان هنگ مرزی ایران و عراق برگزار شد، اظهار داشت: نشست‌های تعاملی و هم‌افزایی بین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق برای اربعین حسینی برگزار شده است.

وی افزود: بین هنگ مرزی ایران و عراق برای ارتقای ضریب امنیت در برگزاری اربعین حسینی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تمهیدات لازم برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی اتخاذ شد.

فرمانده هنگ مرزی استان خوزستان با ابراز امیدواری از افزایش خدمات‌رسانی و امنیت تردد زائران اربعین حسینی با وضعیت بهتر از سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: برخی از دیدگاه‌های مطرح شده در نشست هماهنگی بین ایران و عراق نیازمند همکاری بین بخشی و نهادهای مختلف است.

سردار پاکباز به تردد روزانه دو تا سه هزار خودرو برای صادرات کالا از طریق مرزهای شلمچه و چذابه اشاره و اظهار داشت: مرزبانان در ایجاد زمینه‌های تردد روان و ایمن صادرکنندگان نقش بسزایی برعهده دارند همچنین تردد خودروهای شخصی در این نشست هماهنگی مطرح و بنا شد که اشکالات موجود بعداز مکاتبات پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تردد امن زائران اربعین حسینی به صورت جدی در دستور کار هنگ مرزی استان خوزستان است، گفت: عبور اتباع خارجی براساس مقررات سال‌های گذشته از طریق پایانه مرزی شلمچه امکان‌پذیر است.

سردار پاکباز خاطرنشان کرد: باتوجه به حذف روادید، پیش‌بینی افزایش چشمگیر زائران اربعین حسینی و استقبال گسترده وجود دارد که در تلاش برای فراهم‌سازی بستر سالم و بدون هیچگونه نگرانی برای زائران هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها