معاون بازرسی اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

رسالت و تکلیف بیشتری بر عهده جوانان امروزی است

جواد مشیدی گفت: جوانان دیروز رسالت مقدس خود را نسبت به اسلام و کشور انجام داده و جوانان امروز نیز رسالت و تکلیف بیشتری بر عهده دارند.
کد خبر: ۳۶۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ - 25September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه،‌ «جواد مشیدی» معاون بازرسی اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بزرگ دفاع مقدس و جوانان که امروز در ارومیه برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جوانان دیروز رسالت مقدس خود را نسبت به اسلام و کشور انجام داده و جوانان امروز نیز رسالت و تکلیف بیشتری بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب کردن آسان اما انقلاب‌داری دشوار است گفت: همچنین انقلابی بودن آسان و انقلابی ماندن سخت و دشوار است.

معاون بازرسی سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه جنگ بین حق و باطل از زمان هابیل و قابیل تا آخرالزمان وجود دارد افزود: امام علی(ع) با معاویه، امام حسین(ع) با یزید و پیامبر اسلام(ص) با ابوسفیان، جنگ کرده و هر انقلابی، چه انقلاب سرمایه‌داری فرانسه در سال 89 میلادی، چه کمونیستی 1917 شوروی، چه انقلاب حضرت نوح یا موسی (ع)، همیشه در خطر و تهدید بوده و همه آنها شکست خوردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز در خطر بوده و خواهد بود گفت: رهبری، اسلام و ملت سه رکن پیروزی انقلاب اسلامی بود و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، اهداف انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) مطرح شد.

مشیدی با تاکید بر اینکه جهان شرق و غرب تصمیم گرفته بودند که این انقلاب به پیروزی نرسد بیان کرد: این انقلاب چون مبتنی بر دین، عدالت و ظلم‌ستیزی بود و در این راستا، در 21 بهمن سال 57، آمریکا توانمندترین ژنرال خود به نام «هایزر» را به ایران فرستاد و 6 هزار مستشار آمریکایی و سران ارتش دست به دست هم داده تا در ایران کودتا شود و در نتیجه مانع پیروزی انقلاب اسلامی شوند اما به اهداف خود نرسیدند.

وی افزود: یک و نیم سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، تمامی غرب و شرق دست به دست هم داده که انقلاب نوپای اسلامی را براندازند بنابراین انواع و اقسام شیوه‌های جاسوسی، ترور، تخریب، انفجار و بحران قومی و قبیله‌ای و مذهبی را در کشور به راه انداخته تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما در تمامی این اقدامات شکست خوردند چون این انقلاب، الهی و اسلامی بود.

معاون بازرسی سازمان اطلاعات سپاه افزود: پس از این شکست نیز، کودتای نوژه را به راه انداخته اما در این اقدام نیز شکست خوردند بنابراین جنگ را علیه ایران آغاز کردند که سخت‌ترین، طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین جنگ دنیا بود چون از 81 کشور دست به دست هم داده تا نظام مبتنی بر دین را شکست دهند.

وی با اشاره به اینکه طراح بزرگ دفاع مقدس، شهید حسن باقری بود گفت: با وجود اینکه در هشت سال دفاع مقدس، 50 درصد اسرا بر اثر شکنجه عراقی‌ها جانباز شدند، 188 هزار شهید، 230 هزار جانباز و 40 هزار اسیر داشت، اما حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتاد.

مشیدی با تاکید بر اینکه مهمترین رمز پیروزی ایران در جنگ هشت ساله، رهبری امام خمینی(ره) بود بیان کرد: علاوه بر آن، یکی از رموز موفقیت در دفاع مقدس این بود که فرماندهی آن به دست جوانان بود و 97 درصد شهیدان از قشر ضعیف جامعه و 72 درصد آنان، جوانان بین 15 تا 23 سال بودند.

وی با اشاره به دیگر رموز موفقیت و پیروزی در جنگ تحمیلی اظهار کرد: 90 درصد فرماندهان جنگی، جوانان بودند که درس و دانشگاه را رها کردند و همچنین حضور نیروهای لایزال و شجره طیبه بسیج و نیز قرارگاه مشترک ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی نیز سبب پیروزی در جنگ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار