حجت الاسلام بامری مطرح کرد؛

رقم خوردن شگفتی‌ها و پیروزی‌ها با مجاهدت رزمندگان در دفاع مقدس

امام جمعه سراوان گفت: رزمندگان پیروزی‌ها و شگفتی‌های زیادی را رقم زدند لذا بر همگان لازم است تا در حفظ آرمان‌ها و مسیر شهدا تلاش کنیم و دچار غفلت زدگی و دنیا زدگی نشویم.
کد خبر: ۳۶۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ - 27September 2019
رقم خوردن شگفتی‌ها و پیروزی ها با مجاهدت رزمندگان در دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: هفته گذشته مصادف بود با آغاز سال تحصیلی و بهار علم، تربیت و حرکت پر شور و نشاط دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید که سال جدید را شروع کردند.
 
امام جمعه زاهدان افزود: پیامبران به خصوص پیغمبر مکرم اسلام در جایگاه علم و کسب دانش بسیار تلاش کردند،والاترین کتاب آموزنده در جهان قرآن کریم است که اگر انسان از این کتاب آسمانی بهره بگیرید به علم و تربیت بسیار گوهر باری دست خواهد یافت.

محامی بیان کرد: در استان ما متاسفانه شاخص آموزش و پرورش و تحصیل در ذیل جدول قرار دارد و جز استان‌های محروم در تحصیل هستیم، از ظرفیت های موجود در دانشگاهها استفاده نمی‌شود.

وی گفت: مدارس علمیه یکی از بال‌های مهم جامعه اسلامی است پس حوزه‌های علمیه باید تلاش بیشتری کنند و نیازهای جامعه را پاسخ دهند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: نکته چهارم اینکه باید تمام دستگاههای ذیربط برای رشد تعلیم و تربیت با قدرت تفکر و اندیشیدن حکیمانه تلاش کنند، تا بتوانیم فرزندان این جامعه را در همه زمینه ها تربیت کنیم.

وی با اشاره به حادثه قطار زاهدان - تهران، اظهار کرد: متاسفانه در هفته گذشته سانحه خارج شدن قطار از ریل باعث کشته شدن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد که به خانواده جانباختگان تسلیت عرض میکنیم و امیدواریم خداوند متعال مصدومان را لباس عافیت بپوشاند.

محامی از تمام دستگاههای اجرایی و مردم محلی که به این حادثه دیدگان کمک کردند تشکر کرد و از مسئولین خواست دلیل وقوع این حادثه را بررسی تا دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

محامی با اشاره به دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد داشت، گفت: برگزاری مراسم قومی مذهبی و بسیاری از زمینه های خوب فرهنگی که مخصوص استان سیستان و بلوچستان است که آن چهره اصیل استان را باید به کل کشور معرفی کنیم.

مقاومت، دست برتر جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین «عظیم بامری» امام جمعه دلگان گفت: زیارت ائمه (ع)وفاداری مومنان نسبت به مقام شامخ ولایت را نشان می دهد و همچنین موجب زنده نگهداشتن فرهنگ معصومین (ع) است.

امام جمعه دلگان بیان کرد: از مصادیق بارز محبت و مودت اهل بیت (ع)، زیارت آنها در زمان زندگی و حیات و همچنین زیارت حرم مطهر ائمه (ع) بعد از وفات و یا شهادت آن بزرگواران است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری ادامه داد: تلاوت قرآن یکی از آداب زیارت است چرا که موجب تقویت ایمان و مبانی اعتقادی می شود. وی در ادامه بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه را برای مردم دلگان تبیین کرد.

امام جمعه دلگان افزود: مقاومت قدرت بازدارنده‌ای و دست برتری برای جمهوری اسلامی ایران داشته که این به برکت انقلاب بوده است.

وی تصریح کرد: رسانه های عربی بارها با حسرت به این نکته تاکید کرده اند که قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران موجب شده که آمریکا به ایران پیشنهاد مذاکره بدهد و این کشور مدعی را ذلیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: بامری ملت مسلمان ایران زیر فشار زورگویان که می‌خواهند ملت ایران با آنان مذاکره کند، نخواهد رفت، سخنان رئیس جمهور در صحن سازمان ملل هم در همین راستا بود.

وی خاطرنشان کرد: تجاوز ائتلاف سعودی به یمن که باعث مرگ هزاران کودک و بیگناه شده، هیچ واکنشی از جانب غربی ها نداشته است، اما حمله انصارالله به آرامکو باعث واکنش نهادهای به ظاهر حقوق بشری و غربی ها شده است.

رقم خوردن شگفتی ها و پیروزی ها با مجاهدت رزمندگان در دفاع مقدس
حجت الاسلام و المسلمین «مجتبی بامری» امام جمعه سراوان نیز بیان کرد: هفته دفاع مقدس یاد آور جانفشانی‌ها، مجاهدت‌ها، توکل‌های بر خدا، ولایت محوری‌ها، دلاوری ها و مظلومیت ها است.
 
وی افزود: جوانان و نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در میدان جنگ جنگیدن و شهید شدند اما نگذاشتند دشمن بر کشور مسلط شود، حرمت و عزت آفریدند  تا دشمن نتواند از عزت و استقلال و هویت کشور ما بهره برداری کند. 
 
امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: رزمندگان پیروزی‌ها و شگفتی‌های زیادی را رقم زدند لذا بر همگان لازم است تا در حفظ آرمان ها و مسیر شهدا تلاش کنیم و دچار غفلت زدگی و دنیا زدگی نشويم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس همه کشور های قلدر، صاحب علم نظامی، صاحب تکنولوژی و آشنا به جغرافیای ایران مقابل کشور قرار گرفتند اما این وعده الهی بود که رزمندگان ما پیروز شوند.
 
وی با بیان اینکه مقاومت موضوعی است که در طول چهل سال به خوبی نمایان شده است، تصریح کرد: مردم کینه، ترفند و تحریم دشمن را می شناسند و اگر احیانا در موضوعات اقتصادی در رنج قرار گرفتند، مقاومت بهترین گزینه خواهد بود اما این بدین معنا نیست که مسئولین چاره اندیشی نکنند.
 
وی با توجه به اینکه باید به جوانان انقلابی، متعهد، ولایی و دلسوز میدان داد، گفت: وحدت مهم ترین موضوعی است که باید میان آحاد مردم و به ویژه نیروهای انقلابی وجود داشته  باشد.

ایران به برکت دفاع مقدس جایگاه ویژه ای در جهان دارد
حجت الاسلام «ابراهیم گزمه» امام جمعه شهرستان هیرمند گفت: جنگ تحمیلی افراد بزرگی را از ما گرفت هزینه های سنگینی را برای کشور متحمل کرد اما برکات آن نیز بسیار زیاد بود، هنوز نتوانسته ایم از این دانشگاه دفاع مقدس استفاده لازم را ببریم.

وی افزود: امروز به برکت دفاع مقدس جایگاه ویژه ای در جهان داریم ، لذا هر فردی با قلم ، عمل و فکرش می تواند در این راه شجاعت خرج بدهد و این راه را حفظ کنند.

امام جمعه هیرمند تصریح کرد: وقتی روایت های جنگ بیان می شود، بسیاری از جوانان متحول می شوند اما دشمن نیز در این بین بیکار ننشسته است و به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در نشست کشورهای سازمان ملل، دولت آمریکا ویزا به مسئولان ما نمی داد ، کسانی که عزت را به پاسپورت ایرانی می خواستند بیاورند برای خودشان حتی ویزا صادر نشد و در ناهای با محدودیت های خاصی توانستند این ویزا را اخذ کنند.

حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: اروپاییان همگام با آمریکایی ها نیز موضع می گیرند و هدفشان همان مسیر آمریکا است، لذا نباید زیاد دلخوش به اروپا بود.

وی همچین تصریح کرد: امروز عربستان با یک گروه کوچک مثل انصار الله در مانده است، لذا تهدید های انها بر علیه ایران تو خالی است.

خطیب جمعه هیرمند بیان کرد: این توانمندی را داریم که امروز بتوانیم جواب یک موشک دشمن را با ده تا موشک بدهیم.

وی گفت: ملت ما با ایمان، تقوا تحریم ها را پشت سر خواهد گذاشت و با تکیه بر اقتصاد داخلی ، اقتصاد کشور را شکوفا خواهیم کرد.
 
غرض ورزی یک عضو شورای شهر چابهار برای عدم نامگذاری بلوار بنام شهید
حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» امام جمعه چابهار بیان کرد: چند سال است خانه شهید چراغ مکان در بلواری قرار دارد که ما خواستار نامگذاری آن بنام این شهید اهل سنت می باشیم ولی یک عضو شورای شهر چابهار همواره مانع تراشی کرده و شهرداری تعلل می کند.

وی با اشاره به اینکه این عضو شورای شهر چابهار گفته است اگر امام جمعه چابهار می خواهد خودش نام بلوار امام خمینی ره را تغییر دهد و به نام شهید بزند تصریح کرد: این عضو شورای شهر به دلیل اینکه شهید مربوطه در زمان حیاتش تخلفاتش را لو داده است مغرضانه مانع نامگذاری بلوار می شود.

خطیب نماز جمعه چابهار تشریح کرد: تا وقتی من زنده باشم نخواهم گذاشت چنین افرادی در مملکت اسلامی به شهدا هجمه وارد کنند و مصداق شبیخون فرهنگی باشند.

وی دفاع مقدس را الگوی واقعی ایران دانست و عنوان کرد: خون پاک و الهی شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس ضامن این انقلاب است و مردم باید نسل به نسل با این فرهنگ آشنا شوند و نگذارند این رشادت ها و خاطرات رزمندگان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: برادران اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات مشاهده کردید که رهبری چگونه در خصوص جدی گرفتن نامگذاری خیابان های آتش به اختیار دادند حجت بر شماها تمام شد من با هزینه شخصی تابلوی خیابان شهید چراغ مکان را در بلوار این شهید اهل سنت نصب خواهم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهایی که نام شهید را از معابر حذف کرده بودند مردم به صورت آتش به اختیار برچسب نام شهید را چسبانده اند و همه در این خصوص آزادند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها