نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

پیوند دفاع مقدس با مسایل سیاسی ناپسند است

«سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: پیوند دفاع مقدس با مسائل سیاسی امری ناپسند است و خوشبختانه جریانات سیاسی در موضوع دفاع مقدس هم‌صدا هستند.
کد خبر: ۳۶۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ - 29September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم روز بزرگداشت شهید فکوری اظهار داشت: شهید فکوری از جمله افرادی بود که با تدبیر و فرماندهی توانست کودتای نوژه را خنثی کند.

وی یادآور شد: طراحی و اجرای بزرگ‌ترین عملیات هوایی به فاصله 10 ساعت از شروع جنگ تحمیلی از تدابیر فرماندهی شهید فکوری بود، در آن عملیات نیروی هوایی ارتش با 140 فروند هواپیما به قلب دشمن حمله کردند و تا مدت‌ها اثرات این عملیات در بدنه نظامی دشمن باقی مانده بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: شهید فکوری فرزند همین تبریز قهرمان است، وی در محله چرنداب تبریز دیده به جهان گشود و تبریزی‌ها باید به این فرزند قهرمان خود افتخار کنند.

وی ابراز داشت: شهید فکوری از جمله افرادی بود که چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به عنوان فردی با ایمان و مذهبی شناخته می‌شد و دینداری این شهید بزرگوار حتی قبل از انقلاب مشکلاتی را برای او به وجود آورده بود.

این مسئول شهید فکوری را مصداق بارز مسئول متخصص و متعهد خواند و تصریح کرد: این شهید والامقام می‌گفت از تخصصی که دارم باید برای مردم و کشورم استفاده کنم و این جمله درخشان شهید در پاسخ به کسانی بود که مخالف پذیرش مسئولیت از جانب ایشان بودند.

آل‌هاشم تخصص و تعهد را یکی از مباحث جدی در حوزه مسئولیت پذیری افراد خواند و یادآور شد: تعهد و تخصص لازم و ملزوم یکدیگر هستنند و هر مدیری که فاقد یکی از این صفات باشد باعث بروز مشکل در بدنه کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب از کسانی که تخصص داشته ولی متعهد نبودند ضررهای فراوانی دیده است، عنوان کرد: همانگونه که پرنده با یک بال نمی‌تواند پرواز کند، مسئول نیز باید تعهد و تخصص را یک‌جا داشته باشد وگرنه توفیقی به دست نخواهد آورد.

وی ادامه داد: شهید فکوری به همراه تنی چند از فرماندهان برجسته از جمله شهید جهان آرا  بعد از اینکه خدمت حضرت امام (ره) رسیدند در یک سانحه‌ای در اطراف تهران به درجه رفیع شهادت نائل شدند؛ هر چند اقوال مختلفی در این موضوع بیان می‌شود ولی نباید یاد و خاطره و فداکاری‌های دفاع مقدس را فراموش کرد.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه نباید دفاع مقدس مورد تعرض و فراموشی قرار گیرد، تاکید کرد: دست‌هایی در کار هستند تا آثار دفاع مقدس و یاد آن‌ها به فراموشی سپرده شود ولی مجموعه نیروهای مسلح و سازمان‌های فرهنگی کشور نباید این اجازه را بدهند.

وی متذکر شد: پیوند دفاع مقدس با مسائل سیاسی امری ناپسند است و خوشبختانه جریانات سیاسی در موضوع دفاع مقدس هم‌صدا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار