«کریم اکبری‌مبارکه» در نشست آینده‌پژوهی تئاتر دفاع مقدس:

باید کودکان را برای درک مفهوم مقاومت آماده کنیم

بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر با اشاره به اهمیت تئاتر کودک در حوزه دفاع مقدس گفت: پرداختن به مفهوم مقاومت از مفاهیم اساسی و مهمی است که باید از همان ابتدا و غیر مستقیم به آن‌ها انتقال داده شود.
کد خبر: ۳۶۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ - 30September 2019

باید کودکان را برای درک مفهوم مقاومت آماده کنیمزگزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «کریم اکبری مبارکه» در نشست تخصصی آینده‌پژوهی تئاتر دفاع مقدس که در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار شد. در خصوص تئاتر دفاع مقدس در حوزه تئاتر کودک اظهار داشت: مهم‌ترین وجه تئاتر کودک تربیتی آن است. نمی‌توان از همان ابتدا راجع به مفاهیم عمیقی مثل دفاع مقدس با زبان صریح حرف زد. پرداختن به مفهوم مقاومت از مفاهیم اساسی و مهمی است که باید با زبان کودکانه به آنها انتقال داده شود و سعی شود این مفاهیم به‌صورت غیرمستقیم ارائه داده شود. نباید با سهل‌انگاری کاری را روی صحنه برد. این را توجه داشته باشیم که کودکان اگر کاری را باور نکنند قطعا مفاهیم آن را نمی‌پذیرند. ما باید کودکان را از همان ابتدا برای مساله مهمی چون مقاومت و ایثار و دفاع آماده کنیم.

مدرس و متخصص تئاتر کودک گفت: برای آینده تئاتر کودک نیازمند یک سالن تخصصی احداث شود. مهم‌تر از سالن تربیت نویسنده‌ای است که باید به ابزار کارش مسلط شود. تعامل با صاحب‌نظران مثل روانشناسان کودک از مواردی است که می‌تواند تئاتر کودک را رشد دهد. ما باید سال‌ها روی تئاتر کودک سرمایه‌گذاری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

این بازیگر و کارگردان هنرهای نمایشی در پایان گفت: ما در ابتدای تئاتر دفاع مقدس به‌طور تخصصی کار نکردیم و اغلب سلیقه تصمیم گرفتیم. ما باید بدانیم که در خصوص کار کودکان چه چیزی می‌خواهیم بگوییم. متأسفانه تغییر مدیریت‌ها در روند سیاست‌گذاری‌ها اخلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود به هدفی که در نظر داریم نرسیم. متاسفانه سالن تخصصی کودک نداریم. در کارهایی که برای کودکان می‌بینم مورد خاصی وجود ندارد که قابل تامل باشد اگر هم در خصوص دفاع مقدس کاری روی صحنه می‌رود متاسفانه مطلوب نیست. باید متوجه باشیم که هر منطقه تئاتر خاص خود را خواهد داشت. باید روی تئاتر کودک سرمایه‌گذاری شود تا در آینده ثمرات آن را ببینیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار