دریادار خانزادی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی آذربایجان:

«دریای خزر» دریای صلح و دوستی است/ آماده توسعه روابط با آذربایجان هستیم

دریادار خانزادی با تاکید بر اینکه ما آماده توسعه روابط با نیروی دریایی آذربایجان و به اشتراک گذاشتن تاکتیک‌های نظامی هستیم، گفت: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است.
کد خبر: ۳۶۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ - 02October 2019

دریای خزر، دریای صلح و دوستی است/ آماده توسعه روابط هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «ادمیرال رحمت‌اف» فرمانده نیروی دریایی آذربایجان با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

امیر دریادار خانزادی اظهار داشت: ما دو کشور با ریشه‌های تمدنی و تاریخی هماهنگ و همراه هستیم، از جنبه‌های مختلف همدیگر را خوب درک می کنیم، ملت ها و دولت های ما با هم هماهنگ هستند و این فرهنگ، زبان و تمدن مشترک به معنای این است که ایران و آذربایجان دو کشور برادر و دارای دو مرز زمینی و دریایی هستند.

وی افزود: حضور ناوگروه‌های هردو کشور برای بازدید و همچنین شرکت در مسابقات نظامی موجب تحکیم سطح روابط فیمابین می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به روابط محکم و حسنه بین دو کشور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: ما طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله فناوری، صنعت علمی، دفاعی و حرکت و پیشرفت رو به جلو داشته ایم.

امیر دریادار خانزادی ادامه داد: دریای خزر برای ما یک دریای صلح و دوستی است و به جرأت می‌گویم در دریای خزر هیچ دغدغه‌ای با توجه به حضور همسایگان خوب و شرایط دوستانه‌ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها و تمام ایادی آنها در تلاش هستند که پیشرفت ایران، انقلاب و مردم را متوقف کنند اما همه دنیا شاهد این موضوع هستند که آنها با شکست مواجه شده اند و موفقیت از آن ماست.

دریادار خانزادی گفت: طی سال‌های گذشته موفق شدیم تسلیحات و تجهیزات نظامی عمده خود را بسازیم و در زمینه ساخت شناورهای سطحی، ناو موشک انداز، شناورهای تندرو و ناوشکن ها با استفاده از ظرفیت‌های بومی خودکفا هستیم و ساخت ناوشکن جماران، سهند دماوند، زیردریایی‌های کلاس غدیر و نیمه سنگین فاتح، نمونه هایی از توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: امروز روند توسعه نیروی دریایی با ظرفیت‌هایی که از قبل ایجاد شده، شتاب زیادی گرفته و بسیار چشمگیر است و در صنعت هوایی نیز پیشرفت های خیلی خوبی داشتیم به ویژه در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین به مرحله ای رسیده ایم که با قدرت های بزرگ جهان برابری می کنیم.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: برای برقراری صلح و امنیت در دریاها، بر این باوریم که باید به صورت دسته جمعی حضور داشته باشیم و با این نگاه ما یک مجموعه ظرفیت‌ها را داریم که قابل اشتراک گذاری با نیروی دریایی آذربایجان است.

امیردریادار خانزادی گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و ما می‌توانیم تاکتیک‌های نظامی را با هم اشتراک بگذاریم و آمادگی کامل جهت توسعه روابط بین دوکشور را داریم.

همچنین فرمانده نیروی دریایی آذربایجان در این دیدار با اشاره به روابط حسنه و خوب بین دو نیروی دریایی ایران و آذربایجان گفت: همکاری کشورهای همجوار موجب جلوگیری از فعالیت دزدان دریایی خواهد شد و ما وظیفه داریم که امنیت صلح دریای خزر را حفظ کنیم.

«ادمیرال رحمت‌اف» خاطرنشان کرد: نیروی دریایی آذربایجان آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات غواصی عمق به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد و  همچنین ما آمادگی داریم یک تمرین امداد و نجات دریایی با حضور نیروی دریایی ایران و آذربایجان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار