امام‌جمعه خرم‌آباد:

سازمان انرژی اتمی باقوت فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را آغاز کند

آیت الله سید احمد میر عمادی گفت: سازمان انرژی اتمی باقوت برنامه فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را آغاز کند و نگذارد ملت ایران عقب بماند و قدرتش تضعیف شود، نگذارد عزت ملت ایران خدشه دار شود.
کد خبر: ۳۶۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ - 04October 2019

سازمان انرژی اتمی باقوت  فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای را آغاز کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی را به همه نیرو‌های خدوم، مخلص و شجاع نیروی انتظامی تبریک می‌گوییم، تشکر می‌کنیم از تلاش و زحمات گسترده این عزیزان که مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای تامین نظم و امنیت تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم کرده است، تصریح کرد: این عزیزان نه فقط در دوران دفاع مقدس، بلکه در عرصه‌های گوناگون هم حضور دارند و هم شهید تقدیم می‌کنند که یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی برای برقراری امنیت که نیاز اولیه مردم و فلسفه حکومت در اسلام است، بر سه سه اصل، اساسی کار خود را دنبال می‌کند، افزود: اصل اول آگاهی‌بخشی و اصل دوم پیشگیری است؛ بسیاری از اقدامات نیروی انتظامی جنبه پیشگیری دارد. اجازه نمی‌دهند جرمی اتفاق بیفتد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه بخشی از کار نیروی انتظامی جنبه پیگیری و اقدام است، باید نیروی انتظامی اقدام و با متخلفین برخورد کند، گفت: آن‌چه درباره نیروی انتظامی بسیار مهم است و باید مردم بدانند، گستردگی کار آن است. از پلیس ۱۱۰ گرفته تا پلیس راهنمایی و رانندگی، آگاهی، یگان‌های حفاظت، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق، اطلاعات و امنیت و... نشان می‌دهد پلیس یک مسئولیت بسیار گسترده دارد.

وی با بیان اینکه در یک کلام، نیروی انتظامی نهادی است که با پشتوانه مردمی به مردم خدمت می‌کند، تصریح کرد: نیروی انتظامی با اعتماد عمومی و پشتوانه مردم، برای مردم خدمت می‌کند؛ لذا یک اعتماد محکمی بین نیروی انتظامی و مردم وجود دارد و مردم از زحمات مخلصانه و شبانه‌روزی مجموعه شریف نیروی انتظامی تشکر و قدردانی دارند؛ نیروی انتظامی در ماه محرم زحمات زیادی برای تامین نظم و امنیت کشید که کمال تشکر را داریم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این‌که شاهد عملیات گسترده انصارالله یمن تحت عنوان عملیات «نصر من الله» علیه ائتلاف سعودی در یمن بودیم، اظهار داشت: آنچه مهم است، این است که این عملیات که از سوی انصارالله یمن صورت گرفت، آن هم با فاصله کوتاه از حمله پهپاد موشکی به پالایشگاه نفتی آرامکو، یک عملیات بزرگ انجام شد.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که این عملیات توانسته است موازنه قدرت و جنگ را در یمن عوض کند، تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی در یمن قدرت برتر را دارد، هشدار می‌دهد و ائتلاف سعودی را به شکست واداشته است. این یک پیام بسیار بزرگی برای مقاومت اسلامی جهان دارد.

وی یادآور شد: این عملیات نکته و پیامش این است که به دنیا ثابت می‌کند که با نیروی ایمان در اوج تحریم و بمباران، می‌توان ایستاد و مقابله کرد و دشمن تا به دندان مسلح خود را شکست داد.

امام‌جمعه خرم آباد با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: نگاه منصفانه و واقع بینانه این است که متن سخنرانی رئیس جمهور به جز چند کلمه و حضور در محافل بین‌المللی و ملاقات با روسای جمهور و سران کشور‌ها و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های متعدد داشتند، از نقاط قوت این سفر بوده است.

آیت‌الله میرعمادی افزود: این سفر فرصتی شد تا دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بازگو شود و سخنرانی قابل قبول رئیس جمهور و این‌که محکم مذاکره با آمریکا را نقد کرده است، از نکات مثبت سفر بود.

وی با بیان این‌که در سفر رئیس جمهور به نیویورک اتفاقات ناخوشایندی رخ داد، تصریح کرد: تعلل در صدور ویزا برای رئیس جمهور و همراهان وی، یکی از این موارد بود که مورد پسند ملت ایران نبود؛ یا محروم ساختن هیئت ایرانی که تنها در یک منطقه خاص می‌توانستند باشند، این رفتار مناسب نبود؛ از سویی در حضور رئیس جمهور سه کشور اروپایی علیه ایران بیانیه صادر کنند و بعد هم بیایند با رئیس جمهور ملاقات کنند، این هم مناسب نبود؛ این‌که اجازه ندهند رئیس جمهور و وزیر امور خارجه از یک بیمار ما عیادت کند اتفاق ناخوشایندی بود.

خطیب جمعه خرم‌آباد یادآور شد: دستگاه دیپلماسی ما باید تدبیری بیاندیشد که دیگر برای نمایندگان ملت ایران چنین برخوردی نشود و به خود جرات ندهند که چنین اقدام ناخوشایندی انجام دهند و از آن بهره‌برداری هم کنند؛ در آینده اگر سفر‌هایی هست حتما با تدابیر قبلی شرایط عزتمندانه و متناسب با شأن نمایندگان ملت ایران اتفاق بیفتد.

آیت‌الله میرعمادی همچنین به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: سخنان رهبر فرزانه انقلاب بسیار گسترده و عمیق و آینده‌نگرانه بود؛ ایشان در این سخنرانی علاوه بر بیان افتخارات و عملکرد سپاه، به این نهاد انقلابی توصیه‌هایی داشتند.

وی تصریح کرد: دو مطلب خیلی مهم بوده است؛ نخست اینکه رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است که مفهوم این سخن، این است که ملت ایران در مقابل نظام سلطه تسلیم نشد و سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران ناکارآمد بوده و نتوانسته تاثیرگذار باشد. دولت و رئیس جمهور آمریکا در مقابل ملت ایران شکست خورده و احساس ذلت و خواری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: رئیس جمهور آمریکا این شکست را پذیرفته و درخواست مذاکره می‌کند، این خیلی مسئله مهمی است و خیلی برای دنیا پیام دارد.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نکته دوم این است که رهبری فرمودند: «در مسئله تعهدات هسته‌ای، کاهش تعهدات باید ادامه یابد»، گفت: مفهومش این است که ما دوباره باید فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را ادامه دهیم. سازمان انرژی اتمی باقوت برنامه فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را آغاز کند و نگذارد ملت ایران عقب بماند و قدرتش تضعیف شود، نگذارد عزت ملت ایران خدشه دار شود.

وی بیان داشت: اگر ما به سمت پیشرفت و رشد برویم، قطعا با دست پر در همه مجامع حاضر خواهیم شد و انقلاب ثمره خود را نشان خواهد داد و ملت ایران سربلند و پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها