مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

ایستادگی اهل سنت در دفاع مقدس، نشان‌دهنده همدلی مذاهب است

«احیامحمد امیری» گفت: ایستادگی و مقاومت مردم در جنگ تحمیلی به‌ویژه اهل سنت نشان‌دهنده همدلی و یکپارچگی مذاهب مختلف در ایران است.
کد خبر: ۳۶۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ - 07October 2019

ایستادگی اهل سنت در جنگ تحمیلی نشان‌دهنده همدلی مذاهب مختلف در ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در همایش روحانیون اهل سنت استان، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس، تمام دنیا با تمام توانمندی که داشت وارد جنگ با ایران شد و آن‌چه که باعث پیروزی ما در این جنگ هشت ساله شد، وحدت، همدلی و انسجام بین نیرو‌های مسلح و مردم بود.

وی افزود: در حدود ۲۰۰ سال گذشته، هر جنگی که در ایران اتفاق می‌افتاد، بخشی از خاک کشورمان توسط دشمن تصرف می‌شد و تنها جنگی که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشورمان را تصرف کند، هشت سال دفاع مقدس بود که مردم ما در جبهه‌ها حضور یافتند و همراه و همدل با یکدیگر در برابر دشمن ایستادند و پیروز شدند.

امیری بیان کرد: به برکت خون شهدا، حضور بسیج و نیرو‌های مسلح و وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت، امروز شاهد بیشترین امنیت در روستا‌ها و نقاط مرزی کشور و استان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت مردم کردستان و سیستان در جنگ تحمیلی که بیشتر آن‌ها اهل سنت بودند، نشان‌دهنده همدلی و یکپارچگی اقوام و مذاهب مختلف در ایران است.

وی ادامه داد: همان‌طور که شیعیان ایرانی دغدغه حضور در جبهه‌های جنگ و دفاع از کشور را داشتند، هموطنان اهل سنت کشور نیز در نقاط مختلف کشور در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حضور فعال داشتند و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها