معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا:

هوشمندی‌سازی پلیس از اولویت‌های ناجاست

«سردار احمد دولتخواه» هوشمندسازی پلیس را از اولویت‌های مهم ناجا عنوان کرد و گفت: ما در زمینه هوشمندسازی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم و به صراحت می‌توانیم بگوییم که هیچ مورد خاصی نیست که پلیس امروز برای آن برنامه‌ای نداشته باشد.
کد خبر: ۳۶۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ - 09October 2019

///به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد دولتخواه» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با حضور در استودیوی شبکه خبر در خصوص پیشرفت‌های نیروی انتظامی در حوزه فناوری اطلاعات با بیان اینکه هوشمندسازی پلیس از اولویت‌های مهم است، اظهار داشت: رسیدن به چرایی و چگونگی رخدادها و کشف علمی جرم به نحو مطلوب، ازجمله اهداف هوشمندسازی پلیس است.

سردار دولتخواه بخش‌های زیرساختی، پلتفرم‌ها و سامانه‌های کاربردی را از الزامات پلیس هوشمند دانست و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های پلیس در هر سه حوزه، برنامه‌های دقیق و اصولی صورت گرفته و این پروژه‌ها متناسب با این الزامات است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: ما به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده‌ایم و در زمینه هوشمندسازی هیچ مورد خاصی نیست که پلیس امروز برای آن برنامه‌ای نداشته باشد؛ امیدواریم در افق سه ساله بتوانیم به هوشمندسازی پلیس مدنظر فرمانده ناجا برسیم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به یک مرحله‌ای از هوشمند‌سازی برسیم که بتوانیم جوابگوی نیازمندی‌های مردم باشیم، گفت: حدود یک سال پیش مقام معظم رهبری اعلام کردند که در این زمینه پلیس باید گام‌های خوبی را بردارد و چون امکانات و نیروهای کارآمدی داشتیم در این خصوص موفق عمل کردیم.

سردار دولتخواه با توجه به اینکه دقت و سرعت پلیس هوشمند باید بالا باشد و بتواند ماموریت‌های هدفمندی را دنبال و اجرا کند، اظهار داشت: پلیس هوشمند در پیشگیری و پیگیری جرم عملکرد خوبی دارد و اگر جرمی رخ دهد در اسرع وقت به آن می‌پردازد و نتیجه‌اش را به مردم اعلام می‌کند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز ابعاد زندگی اجتماعی پیچیده‌تر و جرائم نیز به‌تبع آن پیچیده‌تر شده است، گفت: هر چقدر جرائم پیچیده‌تر می‌شود پلیس هم باید در پیشگیری از این جرائم جلوتر باشد. در نتیجه باید از تمام ظرفیت‌های کشور در راستای هوشمندسازی پلیس استفاده کنیم.

سردار دولتخواه وجود چهار هزار دست‌افزار ثبت تخلف در اختیار ماموران راهور چه در شهرها و چه در جاده‌ها را از نشانه های پلیش هوشمند عنوان و تصریح کرد: سعی داریم با هوشمندسازی میلیون‌ها نفر را همکار پلیس کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها