سعیدی‌مبارکه:

تحریم‌ها می‌تواند زمینه‌ساز ثروتمندشدن کشور شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که تحریم‌های غربی‌ها علیه ایران منجر به خودکفایی و در نتیجه رونق اقتصادی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ - 09October 2019

تحریم‌ها می‌تواند زمینه‌ساز ثروتمندشدن کشور شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، زهرا سعیدی‌مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم در خصوص مسیر خودکفایی که بحث آن بیش از یک سال است که جدی‌تر از همیشه مطرح شده، گفت: پس از تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران به‌صورت اجباری اراده‌ای در کشور به‌وجود آمد که همه مدیران به‌فکر خودکفایی افتادند. به‌هر تقدیر با افزایش نرخ ارز و محدویت‌های که برای صادرات و واردات رخ داد مجبور هستیم که بهترین مسیر را برای اداره کشور انتخاب کنیم که در شرایط فعلی چیزی جز بالابردن اعتماد به‌نفس و تولید فکر و دانش به‌نظر من نمی‌آید.

وی افزود: امروز نقش شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحول در صنعت و اقتصاد، کلیدی است و علیرغم اجباری که به تبع تحریم‌ها به‌وجود آمد هنوز می‌بینیم که مدیران برخی بخش‌ها متوجه اوضاع و احوال کشور نیستند و آن همت و اراده‌ای که لازم است را به‌کار نگرفتند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس تصریح کرد: در ماه‌های اخیر و طی چند بازدیدی که از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان داشتم متوجه پیشرفت قابل ملاحظه آن‌ها شدم که کار برخی از آن‌ها مرتبط با صنعت بود و این نشان می‌دهد که وزارت صمت هم به نقش این شرکت‌ها توجه داشته است. هرچند که برخی از این شرکت‌ها گلایه‌هایی را هم مطرح کردند و از اینکه ایده‌ای که داشتند مورد حمایت قرار نگرفته دلخور بودند که امیدوارم در اسرع وقت به وضعیت این تلاش‌گران و سرمایه‌های نظام رسیدگی شود. از طرفی، سیستم بانکی ما باید در قبال این نخبگان تغییر رویه دهد، زیرا این افراد در حین کارهای تحقیقاتی خود نیازمند وام و حمایت مالی هستند که گاهی به‌خاطر سیستم پیچیده بوروکراسی بانکی از گرفتن این تسهیلات محروم می‌مانند.

سعیدی در ادامه گفت: ریشه بسیاری از مشکلاتی که در حوزه صنعت ایران وجود دارد به سال‌ها قبل و حتی پیش از انقلاب اسلامی برمی‌گردد. از این‌رو رفع این مشکلات نیازمند خردجمعی و اراده مدیران نظام است و باید بدانیم مشکلاتی که دارای عمق زیادی هستند به‌سادگی و در کوتاه‌مدت حل نخواهند شد.

وی عنوان کرد: در این مدتی که با تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام مواجه هستیم به دستاوردهای خوب و امیدوارکننده‌ای رسیدیم که بسیاری از این آمارها نشان از پیشرفت در بخش‌های مختلف و مخصوصاً حوزه صنعت دارد. اما من یک پیشنهاد مشخص به وزیر صمت دارم و اینکه حالا که باید خودمان به بسیاری از تکنولوژی‌ها برسیم و مسیر خودکفایی را دنبال کنیم چقدر خوب است پیش از اینکه این فرآیندها شروع شود فراخوان‌هایی داده شود تا با حضور حداکثری نخبگان داخلی این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هرچند فشار تحریم‌ها باعث سخت شدن زندگی مردم شده، اما شاهد این هستیم که این تهدیدها در حال تبدیل به فرصت هستند و ان‌شاالله با اراده‌های قوی که به‌کار آمده و باز هم به‌کار خواهند آمد، زمینه ثروتمندشدن کشور مهیا خواهد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار