امیر پیمبری:

حضور ۱۶۶ ورزشکار ایرانی در مسابقات «سیزم»/ تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح «پایور محور» می‌شوند

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ورزشکاران کشورمان در قالب ۱۴ تیم و ۱۴ رشته با ۱۶۶ ورزشکار در رقابت‌های سیزم حضور می‌یابند.
کد خبر: ۳۶۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ - 09October 2019

۱۶۶ ورزشکار از نیرو‌های مسلح کشورمان در مسابقات سیزم شرکت می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «سید کمال پیمبری» رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌های کشورمان برای حضور در مسابقات المپیک نیرو‌های مسلح (سیزم) برگزار شد، اظهار داشت: هفتمین دوره مسابقات ورزشی المپیک نظامیان جهان از ۲۶ مهر تا ۵ آبان در ۳۲ رشته، با حضور بیش از ۱۲۰ کشور و ۹ هزار و ۵۰۰ ورزشکار نظامی در چین برگزار می‌شود.

وی افزود: ورزشکاران کشورمان هم برای حضور در این رقابت‌ها در قالب ۱۴ تیم و ۱۴ رشته با ۱۶۶ ورزشکار حضور می‌یابند.

امیر پیمبری با بیان اینکه تیم‌ها در چهار مرحله به دهکده المپیک اعزام می‌شوند، ادامه داد: جهت‌یابی، دو و میدانی، تیراندازی، سه‌گانه و پنج‌گانه، تکواندو، چتربازی، والیبال، دوچرخه سواری، تیر و کمان، جودو، کشتی، دو ماراتن و نجات غریق رشته‌هایی هستند که از کشورمان به این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: در رشته‌های نجات غریق، تیر و کمان، دوچرخه‌سواری، والیبال، کشتی، دو و میدانی و تکواندو امید دستیابی به مقام و رفتن بر روی سکو را داریم.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح در ادامه با بیان اینکه امسال بیشترین تعداد ورزشکار به نسبت دوره‌های قبل به مسابقات سیزم اعزام می‌شوند، عنوان کرد: ما در دوره قبلی در مجموع کسب مدال‌ها رتبه ۱۵ را کسب کردیم به همین جهت امسال تلاش می‌کنیم که این جایگاه را ارتقاء ببخشیم.

وی تأکید کرد: توجه خاصی به ورزش پایوران و کادر ثابت نیرو‌های مسلح داریم؛ از این روی در دوره جدید و طی مدت سه سال آینده، تیم‌های ورزشی را پایور محور می‌کنیم که شروع آن را از المپیک امسال آغاز می‌کنیم؛ بر این اساس از تعداد نفراتی که به هفتمین دوره مسابقات سیزم اعزام می‌شوند ۹۳ نفر پایور، ۲۱ نفر سرباز و ۴۷ نفر نیز از بسیجیان و نیروی انتظامی هستند.

امیر پیمبری در ادامه عنوان کرد: الویت ورزشی در نیرو‌های مسلح، ورزش همگانی است که در قله آن ورزش قهرمانی قرار دارد؛ لذا در همین رابطه سیاست‌های اجرایی برای حفظ و ارتقاء آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح به رده‌های تابعه ابلاغ شده است.

وی سپس اضافه کرد: رشته‌های ورزشی دفاع شخصی، دو و میدانی، کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، نجات غریق و تکواندو، رشته‌هایی هستند که در بین نیرو‌های مسلح کشورمان از الویت و اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در رشته چتربازی امسال برای اولین بار در مسابقات سیزم شرکت می‌کنیم، اظهار داشت: رکورد‌هایی که در تمرین‌های نجات غریق داشتیم، نزدیک به رکورد مسابقات المپیک بوده است؛ لذا امیدواریم در این رشته، نتایج خوبی را کسب کنیم.

امیر پیمبری در ادامه گفت: تعداد ۱۸ دانشگاه در سطح نیرو‌های مسلح داریم که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مبنی بر اینکه تیم‌های ورزشی از میان پایوران انتخاب شوند، جامعه هدف ما دانشجویان این دانشگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار