آیت‌الله اراکی در نشست خبری:

جریان تفرقه‌گرا در جهان منزوی است/ جبهه مقاومت دست استکبار را از منافع بین‌المللی قطع کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه گفتمان غالب در جهان اسلام گفتمان وحدت است، گفت: موج تکفیر و تروریسم سراسر جهان اسلام را فراگرفته بود؛ اما امروز به لطف توانمندی جبهه مقاومت در شرایط مناسبی قرار داریم و توانسته‌ایم دست تروریسم تکفیری را در منطقه قطع کنیم.
کد خبر: ۳۶۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری که به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پرچمداران مقاومت در دوران دفاع مقدس امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند و پرچم اسلام را برافراشته کردند و عزت را برای امت اسلام رقم زدند.

وی گفت: جا دارد از عنایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجمع تقریب مذاهب اسلامی قدردانی کنیم. اگر این مجمع و نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردی دارد، همه با هدایت‌ها و رهنمود‌های حکیمانه ایشان به دست آمده است. حضرت امام خامنه‌ای اصول کلی و راه وحدت را برای ما تسهیل کردند.

آیت الله اراکی در ادامه به تبیین نقش امام خمینی (ره) در ایجاد وحدت اسلامی پرداخت و افزود: امام راحل راه همگرایی و وحدت را به ما نشان دادند. ایشان پراکندگی حاکم بر نظام اسلامی را به سمت وحدت هدایت کردند و راه عزت را به امت اسلامی آموختند. ایران اسلامی با رهنمود‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی توانسته در جهان پرچم عزت را برافرازد و دست ابرقدرت‌ها را از منافع بین الملل قطع کند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن مقاومت کردند، گفت: امام خمینی راه عزت را بر ما گشودند، ما ملتی سربلند هستیم و ضرب‌المثل مقاومت شده‌ایم و برای سایر ملل جهان سرامد شده‌ایم.

دبیر کل مجمع جهانی مذاهب اسلامی تصریح کرد: ملت ما ۴۰ سال است که درگیر جنگ‌های تحمیلی است. دشمنان ترسو جنگ‌های مختلفی علیه ملت ما تحمیل کردند؛ از داخلی و خارجی در هشت سال دفاع مقدس گرفته تا جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی. اما ملت ما چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در جنگ‌های اخیر سربلند بیرون آمده است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی در پیشبرد اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: وقتی دبیرکلی این مجمع بر عهده اینجانب گذاشته شد، سراسر جهان اسلام درگیر موج تکفیری و تروریسم بود، اما امروز در شرایط مناسبی قرار داریم، چون دست توانمند مقاومت توانسته است، دست تکفیری‌ها را کوتاه کند. امروزه خوشبختانه گفتمان غالب در جهان اسلام، گفتمان مقاومت شده است.

آیت الله اراکی گفت: رسانه‌های غربی ـ عربی ـ  عبری تلاش می‌کردند بذر کینه و اختلاف را در جهان اسلام بکارند، اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم این رسانه‌ها در ماموریت خود شکست خورده‌اند، چون جریان تفرقه‌افکن در جهان اسلام منزوی شده است، هرچند هنوز به طور کامل از بین نرفته است.

این استاد حوزه در پاسخ به سوالی در خصوص ناآرامی‌های عراق گفت: عراق کشور با اهمیتی است که هر وقت هر کشوری می‌خواهد توطئه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد از طریق عراق انجام می‌دهد. عراق ملت قدرتمندی دارد همچنین نفت و امکانات فراوانی هم دارد. به همین دلیل همیشه محل طمع بیگانگان بوده است. آمریکا خیلی برای عراق نقشه کشیده ولی امروز اتفاقاتی که در عراق می افتد مثل حرکت جهانی پیاده روی خلاف خواسته های آمریکا است. پیاده روی اربعین اعلام حضور جبهه مقاومت به صورت یکپارچه است ضمن اینکه دولت فعلی عراق هم همراه با این جریان است. یکی از اهداف اغتشاشات اخیر عراق، مرجعیت شیعه عراق بود و تظاهرات کنندگان  از مناطق دیگری آمده بودند تا بتوانند مرجعیت شیعه عراق را مورد هدف قرار دهند.

آیت الله اراکی در خصوص رابطه میان فقه کلان و علوم انسانی اسلامی گفت: بدون فقه کلان نمی توانیم علوم انسانی اسلامی داشته باشیم. بستر علوم انسانی اسلامی فقه کلان است. ما اخیرا علم الاجتماع اسلامی را در قم شروع کردیم چون بدون آن نمی توانیم جامعه شناسی اسلامی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: بنده اینجا صراحتا اعلام می کنم که امسال هم کنفرانس وحدت برگزار می‌شود و برنامه ریزی های آن در حال انجام است. میهمانان این دوره کنفرانس نسبت به دوره های قبل مهمانان ویژه تری هستند. تاکنون ما ۳۵۲ نفر را دعوت کردیم که ۱۱۴ نفر از آنها شخصیت های ویژه ای مثل مفتی، روسای جمهوری فعلی، روسای جمهوری سابق هستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار