استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ایجاد وحدت اسلامی از بزرگ‌ترین موهبت‌های اربعین

حجت‌الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» با بیان اینکه اربعین حسینی گنجی رمزآلود است که مجاهد و مقاوم می‌سازد گفت: امت‌سازی، ولایت‌مداری، وحدت اسلامی، تقوا و خدمت‌رسانی از بزرگ‌ترین موهبت‌های اربعین است.
کد خبر: ۳۶۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ - 09October 2019

امت سازی و ایجاد وحدت اسلامی از بزرگ‌ترین موهبت‌های اربعین

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش اجتماع زائران دانشگاهی اربعین حسینی استان بوشهر اظهار داشت: در فضلیت عدد 40 روایات متعددی مانند چهله گرفتن‌ها یا مداومت بر چهل صبحگاه قرائت دعای عهد نقل شده است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید دانست که چرا اربعین در روایات اینقدر مورد توجه قرار گرفته و چگونه می‌توان از آن استفاده‌ی حداکثری داشت گفت: در روایات ما اربعین به عنوان عدد کمال و اتصال به مطلوب معرفی شده است.

ماندگاری با بیان تأکید بر اینکه فضائل روحانی مانند چهله گرفتن‌ها و مراسم شب‌های قدر یا اعتکاف، باید تداوم تکثیر و تعمیق داشته باشند افزود: اربعین ما را بیدارتر خواهد شد؛ زیرا اربعین زاینده‌ عشق و عاشق آفرین است.

این استاد حوزه با اشاره به سه مشکل جامعه در ترویج خوبی‌ها عنوان کرد: اربعین عدد مداومت و تکرار است اما مشکل جامعه ما در ترویج فضائل و خوبی‌ها سه مورد است. عدم تکرار حالات روحانی، عدم تکثیر و عدم تعمیق از جمله آن‌ها است.

وی امت‌سازی، ولایت‌مداری، وحدت اسلامی، تقوا و خدمت‌رسانی را از بزرگ‌ترین موهبت‌های اربعین عنوان کرد و ادامه داد: اربعین گنجی رمزآلود است که مجاهد و مقاوم می‌سازد و عامل مهم تقویت روحیه جهاد و مقاومت و مراقبت است.

این کارشناس دینی با تأکید بر لزوم ایجاد امت واحده مسلمین متکر شد: در هیچ زمانی از تاریخ، این‌گونه سفره‌ محبت اهل بیت گسترده نشده بود و اربعین با وجود اختلاف نظر، ما را به سمت ایجاد امت واحده اسلامی سوق داده و باعث یکپارچگی جامعه‌ شیعی است و امت‌سازی می‌کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار