مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

استقرار روحانیان در تمام مواکب لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: روحانیون در تمام مواکب استان برای پاسخگویی به مسائل شرعی و اقامه نماز جماعت مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در کارگاه آموزشی اربعین ویژه مبلغین و مدیران مواکب لرستان که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: از برکت خون سیدالشهدا بزرگ‌ترین تجمع جهان اسلام در اربعین شکل گرفته و نمونه آن در هیچ جایی پیدا نمی‌شود.

وی با ذکر این مطلب که حرکت اربعین دارای ابعاد بین‌المللی است و هر سال چند کشور به زائران اربعین افزوده می‌شود، بیان کرد: در برنامه‌های فرهنگی آن‌چه مهم بوده حضور جمعیت است در بحث مدیریت تبلیغ آن‌چه مهم بوده حضور نیروی انسانی است.

مهدوی‌امین با اشاره به اینکه هر جا از ظرفیت مردمی استفاده شود مشکلات حل خواهند شد، به وجود ۱۷۰۰ مسجد در لرستان اشاره کرد و افزود: آن‌چه مهم بوده حضور مؤمنین و مؤمنات در مساجد به‌عنوان پایگاه تبلیغ دین است از سوی دیگر اوج حضور مؤمنان را می‌توان در اربعین دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه نکته قابل توجه در اربعین حسینی حضور پرشور جوانان است، تصریح کرد: مبلغان از ظرفیت جمعیت اربعین برای تأثیرگذاری معنوی در مردم استفاده کنند چراکه اربعین عالی‌ترین فرصت برای تبلیغ است لذا در تمام مواکب لرستان روحانی مستقر می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که برای برپایی اربعین و فراهم شدن حضور مسلمانان در این مراسم معنوی خون‌های شهدای زیادی ریخته شده است، ادامه داد: مبلغان حتی‌الامکان با کاروان‌ها همراه باشند چراکه مبلغان می‌توانند دل‌های کاروان‌های زوار را بهتر آماده اثرگذاری کند.

مهدوی‌امین با اشاره به اینکه کمک روحانیون به سیل‌زدگان موجب آبروی حوزه شد، خاطرنشان کرد: کمک به اربعین نیز علاوه بر تأثیر معنوی موجب برکت دنیوی و اخروی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه استان ۴۲ موکب برای پیاده‌روی اربعین دایر کرده است، اضافه کرد: از این تعداد ۲۷ موکب در عراق و ۱۷ موکب در مسیر زائران اربعین در استان مستقر هستند این در حالی‌است که بخش مهمی از تردد زوار اربعین حسینی در استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها