بادامچی:

خودکفایی در صنعت نیاز به زمان دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که رونق در صنعت امری غیرممکن نیست و نیاز به زمان دارد.
کد خبر: ۳۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ - 10October 2019

استقبال ایران از همکاری با نماینده جدید اتحادیه اروپابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، محمدرضا بادامچی نماینده تهران در مجلس دهم در خصوص داخلی‌سازی صنایع مخصوصاً در دوران تحریم، گفت: در ماه‌های اخیر، آمار و ارقام‌های زیادی در خصوص داخلی‌سازی صنایع و خودکفایی ارائه شد، اما من خیلی به آمار توجه ندارم، زیرا پیشرفت در حوزه‌ای خاص، زمانی قابل باور است که در زندگی انفرادی و اجتماعی افراد دیده شود.

وی افزود: در اینکه در این یک و سال و نیم گذشته تلاش‌های خوبی برای مقابله با تحریم‌ها صورت گرفته و ان‌شاالله این مسیر با قدرت بیشتر هم ادامه پیدا خواهد تردیدی ندارم. همه ما باید ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در کشور را باور داشته باشیم و بدانیم که اگر از منابع خود به‌خوبی استفاده کنیم فضای اقتصادی کشور روز به روز به نفع مردم تغییر و آمار اشتغال‌زایی هم بالا خواهد رفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که از سال‌ها قبل تا همین اواخر ادامه داشت، وابستگی به نفت و خام‌فروشی بود. به‌هر تقدیر این تفکر باعث شد تا ما از بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژی جا بمانیم و حال عوض کردن این فضا و حرکت به‌سمت خودکفایی مخصوصاً در حوزه صنعت نیاز به زمان دارد که امیدوارم با تلاش همه مدیران ارشد، حرکت در این مسیر سرعت پیدا کند و مرتباً و بدون بزرگنمایی به مردم گزارش داده شود تا هم مردم با مدیران همراه شوند و هم اعتمادسازی در جامعه بیش از پیش شود.

بادامچی در پایان گفت: یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاران داخلی این است که واردات اقلام آن‌ها که با نظر وزارت صمت، ثبت سفارش شده مدت‌ها در گمرک می‌ماند و متاسفانه کارشناسان آن سازمان با کمترین توجه نسبت به ترخیص این اقلام اقدام می‌کنند که همین رویکرد باعث کندی روند تولید شده که امیدوارم هرچه زودتر رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها