پویش زائران مسجدی همزمان با پویش جهانی اربعین آغاز شد/ موج پویش «از قطره تا دریا» با نونهالان حسینی به راه افتاد

همزمان با پویش جهانی اربعین پویش زائران مسجدی و از قطره تا دریا آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ - 10October 2019
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از پوستر پویش های «# زائران-مسجدی و #از-قطره-تا-دریا» اظهار داشت: کنگره عظیم اربعین نمایشی از عشق و ارادت شیعیان و حتی پیروان دیگر مذاهب و ادیان به حضرت سیدالشهدا(ع) است.
 
وی با بیان اینکه نشان دادن این حرکت عظیم به جهانیان در حوزه فضای مجازی رخ می دهد، تصریح کرد: فعالان این حوزه باید معارف اسلامی و پیام قیام عاشورا را با تولید محتوای مفید و خلق صحنه های زیبا به جهان عرضه کنند.
 
حجت الاسلام ارزانی، با اشاره به اینکه امروز بستر و فرصت تبلیغ معارف اهل بیت (ع) در فضای مجازی ممکن است، افزود: همیشه دشمنان ما از گسترش و توسعه فرهنگ و تفکر حسینی بیمناک بوده اند و قطعاً امروز این حرکت میلیونی هراس آنها را دوچندان کرده لذا باید این تفکر ناب به سرعت و جامعیت به ابزار رسانه منتقل شود.
 
حجت الاسلام ارزانی بیان کرد: سرعت و تاثيرگذاری اخبار و مطالبی كه در فضاي مجازي انتقال مي يابد بیش از رسانه های دیگر است و قطعاً  ترويج فرهنگ و حماسه اربعين حسيني با ظرفیت کاربران اینترنتی می تواند پیاده روی اربعین را به عنوان یک حرکت پویا و مانا و به دور از بدعت، به دنیا معرفی کند.
 
پویش زائران مسجدی همزمان با پویش جهانی اربعین آغاز شد/ موج پویش «از قطره تا دریا» با نونهالان حسینی به راه افتاد
 
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به طراحی و اجرای دو پویش از  سوی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پویش از قطره تا دریا برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده که می توانند توانند تصاویر ذهنی خود را از پیاده روی اربعین نقاشی کنند و به همراه یک آرزو در صفحات فضای مجازی اینستاگرام با هشتک #ازقطره تا دریا و #بچه‌های مسجد به اشتراک بگذارند.
 
وی با تاکید بر اینکه شرکت کنندگان از هر تکنیک هنری (مانند آکریلیک، آبرنگ، مداد رنگی یا جوهر) می توانند استفاده کنند، عنوان کرد: کودکان و نوجوانان عزیز بایذ تصویر یا عکس نقاشی خود را  تا تاریخ شش آبان به آدرس الکترونیکی setad.fahma@gmail.com ارسال کنند.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین از اجرای پویش زائران مسجدی خبر داد و گفت در این پویش زائران اربعین حسینی عکس های فردی و جمعی خود را با کانون فرهنگی و هنری مسجد محله خود و یا مساجد مسیر پیاده روی اربعین را در صفحات فضای به با هشتک #بچه‌های مسجد و #زائران مسجدی اشتراک میگذارند.
 
وی اضافه کرد: کاربران فضای مجازی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در اینستاگرام به آدرس setad.fahma و ادمین کانال بچه های مسجد bachehayeemasjed@ و ستاد اربعین فهما Setad_Fahma@ در پیام رسان سروش مراجعه کنند.
 
 
پویش زائران مسجدی همزمان با پویش جهانی اربعین آغاز شد/ موج پویش «از قطره تا دریا» با نونهالان حسینی به راه افتاد
 
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، بیان کرد: به بهترین عکس ها و نقاشی ها جوایز نفیسی اهدا و نمایشگاهی از  آثار منتخب برپا خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: امیدوارم مردم حسینی با استقبال و پیوستن به این پویش ها بتوانند به جهانی شدن فرهنگ سرخ عاشورا کمک کنند. ‌
 
انتهای پیام/ 341
نظر شما
پربیننده ها