کوسه‌غراوی تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان در صنعت

نماینده مجلس شورای اسلامی رونق در صنعت را در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های نسل جوان می‌داند.
کد خبر: ۳۶۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ - 10October 2019

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان در صنعتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس دهم در پاسخ به اینکه شعار خودکفایی در صنایع چقدر به واقعیت تبدیل شده است؟ گفت: یک سال و نیم است که از تحریم‌های اقتصادی آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران می‌گذرد و بر همگان روشن شد که باید در همه بخش‌ها و مخصوصاً در حوزه اقتصاد به توانایی‌های خود تکیه کنیم.

وی افزود: در طول این مدت، تلاش‌های خوبی مخصوصاً در حوزه صنعت به‌وقوع پیوست هرچند که انتظارات بیش از این است و از سوی دیگر، مردم توقع دارند همگرایی مسئولان بیش از همیشه شود تا کارها و تلاش‌ها به هدف نهایی که پویایی اقتصاد کشور است، منتهی شود.

نماینده مردم مینودشت تصریح کرد: برای اینکه حرکت در جهت داخلی‌سازی صنایع روز به روز پیشرفت داشته باشد باید مدیریت‌ها جهادی‌تر شود، یعنی در همه پست‌ها افراد متخصص و کاربلد را به‌کار گرفت و برای هر روزمان برنامه و هدف داشته باشیم. باید مشخص شود که امروز در چه نقطه‌ای هستیم و چند ماه یا چند سال بعد قرار است در چه نقطه‌ای قرار بگیریم.

کوسه‌غراوی اظهار داشت: ایران کشوری جوان است و از این‌رو جوانان نخبه و با پتانسیل زیادی دارد. از طرفی، شاکله شرکت‌های دانش‌بنیان از همین جوانان است و چقدر خوب و شایسته است که همه مدیران ارشد نظام در بخش‌های مختلف خود از ظرفیت و توان این افراد خوش‌فکر استفاده کنند. جوانان در ایران کارنامه خوبی از خود به‌جای گذاشتند و این موضوع هم در روزهای اول انقلاب و هم در هشت سال جنگ تحمیلی به وضوح دیده شد. تحول در صنعت و اقتصاد در گرو بکارگیری جوانان نخبه است که امیدوارم همه مدیران مخصوصاً در این روزهای سخت اقتصادی بیشتر به این افراد توجه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارهای قابل تقدیر وزارت صمت در یک سال گذشته، برگزاری چند نمایشگاه در جهت حمایت از تولیدکنندگان بود. برگزاری این نمایشگاه‌ها، هم ظرفیت این سرمایه‌گذاران را به عموم نشان می‌دهد که کمک به حمایت از کالای ایرانی است و هم، صنعت‌گران را با یکدیگر آشنا می‌کند و فرصت همکاری و تعامل را بین آن‌ها برقرار می‌کند که امید دارم این روند به بهترین شکل و به‌طور منظم در هر 31 استان کشور ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها