در راهپیمایی بزرگ بازگشت؛

نیروهای صهیونیستی 49 فلسطینی را زخمی کردند

49 فلسطینی از جمله 22 کودک امروز در مناطق مرزی باریکه غزه در هفتادوهشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت به دست نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند.
کد خبر: ۳۶۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ - 11October 2019

نیروهای صهیونیستی ۴۹ فلسطینی را زخمی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، 49 فلسطینی از جمله 22 کودک امروز در مناطق مرزی باریکه غزه در هفتادوهشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت به دست نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

اشرف القدره سخنگوی وزرات بهداشت فلسطین در صفحه توئیتری این وزارتخانه با تأیید این خبر اعلام کرد: 22 تن از این زخمی‌ها کودک هستند.

کمیته عالی راهپیماهایی بزرگ بازگشت که این جمعه را به نام جمعه کودکان شهید فلسطینی نام گذاری کرده است، در بیانیه ای اعلام کرد: این نامگذاری برای یادآوری جنایت اشغالگران اسرائیل صورت می گیرد که کودکان بی گناه فلسطینی را هدف قرار می‌دهند.

این کمیته، رژیم صهیونیستی را مسؤول تعدی به کودکان و نقض آشکار حقوق آنها اعلام کرد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست که مسؤولیت خود را در قبال این حوادث ددمنشانه‌ اشغالگران بپذیرند.

به گزارش مرکز حقوق بشر فلسطینی، از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت، تاکنون 326 فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی شهید شدند.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته، جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، در 24 اردیبهشت سال 97 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت از آغاز تاکنون به چند هزار نفر رسیده و بیش از 25 هزار نفر دیگر نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار