دیدار همسران شهدای نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بانوان بهبودیافته

جمعی از همسران شهدای نیروی انتظامی خراسان جنوبی که در درگیری با اشرار مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند با بانوان بهبودیافته و کارآفرین دیدار کردند.
کد خبر: ۳۶۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ - 12October 2019

بازدید همسران شهدای مبارزه با مواد مخدر با بانوان بهبودیافتهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، همسران شهیدان «محمد نایبی» و «حسن سبزه‌جو» از شهدای نیروی انتظامی و همسر شهید «مرتضی بصیری‌پور» شهید مدافع حرم به همراه مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی از مجتمع اردوگاهی متکدیان شهرداری بیرجند بازدید کردند و از نزدیک با بانوان بهبودیافته از اعتیاد این مرکز به گفت‌وگو نشستند.

مسئول مرکز جمع آوری متکدیان شهرداری بیرجند در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز گفت: این مرکز از سال 87 فعالیت خود را  آغاز کرده و روزانه کارهایی را برای جمع آوری متکدیان اعم از زن و مرد انجام می‌دهد.

«منصوره امیرآبادی» اظهار داشت: متکدیان بعد از جمع آوری به این مرکز منتقل می شوند و بعد از پذیرش بر اساس وضعیتی که فرد داشته باشد به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی معرفی و منتقل می‌شود.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور 163 نفر متکدی از سطح شهر جمع آوری شدند که 63 نفر آنها خانم بودند.

این مسئول ادامه داد: ما در مرکز جمع‌آوری متکدیان کارگاه آموزش توبافی را برای زنان بهبودیافته، آسیب دیده یا در معرض آسیب از حدود دو ماه پیش راه‌‌اندازی کرده‌ایم، در این کارگاه 10 دستگاه توبافی را نصب کرده‌ایم و ضمن آموزش رایگان، مواد اولیه را نیز در اختیار بانوان قرار می‌دهیم.

امیرآبادی اضافه کرد: این بانوان می‌توانند بعد از مسلط شدن به بافتن یک دستگاه را برای امرار معاش به منزل خود ببرند و از این راه کسب درآمد کنند.

در ادامه این بازدید که تعداد دیگری از زنان بهبود یافته نیز حضور داشتند آنان به بیان مشکلات زندگی خود پرداختند و همسران شهدای نیروی انتظامی و همسر تنها شهید مدافع حرم استان نیز قول همکاری با مرکز را جهت برطرف کردن بخشی از مشکلات این بانوان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها