ظریف:

ترکیه و سوریه با کمک یکدیگر از مرزهایشان محافظت کنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ترکیه و سوریه باید به همراه یکدیگر از مرزهایشان دفاع کنند و در این میان ایران می‌تواند به آن‌ها کمک کند.
کد خبر: ۳۶۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ - 12October 2019

ظریف: ترکیه و سوریه با کمک یکدیگر از مرزهایشان محافظت کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به انتشار بخشی از صحبت‌هایش با شبکه تی‌آرتی درباره مسئله سوریه و حمله اخیر ترکیه به شمال این کشور پرداخت.

ظریف در این پیام نوشت: «توافق آدنا میان ترکیه و سوریه همچنان معتبر است و می‌تواند بهترین راه برای دستیابی به امنیت باشد. ایران می‌تواند برای گرد هم آمدن کردهای سوریه، دولت سوریه و ترکیه کمک کند تا ارتش سوریه به همراه ترکیه بتوانند از مرزهایشان محافظت کنند.»

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اضافه کرد: «من در طرحم خواهان آتش‌بس فوری، برقراری مذاکرات داخلی در سوریه و انتخابات شدم. حال نیز معتقدم به مذاکرات داخلی در سوریه و قانون اساسی در سوریه نیاز است. ما باید برای انتخابات آتی سوریه که در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، آماده شویم. از نظر من در وهله اول تبیین قانون اساسی سوریه حائز اهمیت است.»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار