جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) تاکید کرد؛

ضرورت ساماندهی امور زائران اربعین در مرزها/ گران شدن کرایه‌ها هیچ‌گونه توجیهی ندارد

سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» با اشاره به برخی سردرگمی‌های زائران اربعین در مرزها گفت: از مسئولان دولت و همچنین عراق درخواست می‌کنم که این وضعیت را مدیریت و ساماندهی کنند.
کد خبر: ۳۶۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ - 12October 2019

ضرورت ساماندهی امور زائران اربعین در مرزها /  مرزداران برای رفع مشکلات کنونی انقلابی و جهادی ورود کنندبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی موکب احمدبن موسی(ع)، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب‌پرور» جانشین فرمانده سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) در حاشیه سفر به کربلای معلی و بازدید از قسمت‌های مختلف موکب احمدبن موسی (ع) به خبرنگاران گفت: در سال جاری هم موکب احمدبن موسی(ع) با همت عمدتاً مردم فارس راه‌اندازی شد.

وی افزود: پیش از این بنا داشتیم تا از ۲۰ مهر خدمات خود را به زائران اربعین ارائه دهیم اما اشتیاق جمعیت و استقبال مردم باعث شد تا این خدمات زودتر شروع شود، به طوری که طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ مهر قریب ۱۴ هزار نفر در این موکب اسکان یافتند.

غیب‌پرور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در روز قبل از اربعین حسینی جمعیت زائران در موکب احمدبن موسی(ع) به ۱۰ هزار نفر برسد، گفت: این افزایش جمعیت تنها مختص به موکب احمدبن موسی(ع) نیست بلکه کل کشور عراق، شهرهای کربلا و نجف مالامال از جمعیت مشتاقان حسین(ع) است که البته این استقبال مردم با آموزه‌های دینی ما کاملا منطبق است.

این مسئول ادامه داد: هر قدر به دوران طلایی ظهور نزدیک شویم، معرفت مردم نسبت به حسین‌بن علی(ع) بیشتر می‌شود و اربعین راه خود را باز کرده و اکنون پیش‌بینی می‌شود که آمار زائران ایرانی در اربعین امسال از مرز ۴ میلیون نفر بگذرند.

وی در عین حال ضمن تشکر از دولت عراق عنوان کرد: از برخی از ناهماهنگی‌هایی که مخصوصاً در مرز وجود دارد، گلایه داریم چرا که جمعیت زیادی از زائران ایرانی در بخش ورودی به کشور عراق واقعا اذیت می‌شوند؛ معطلی بیش از حد و فقدان امکانات برخی از جاها از جمله اینکه در بعضی از نقاط حتی آب خوردن نیست.

غیب‌پرور از وزیر کشور درخواست کرد تا سریعاً برای رفع این مشکلات اقدام کند و مرزداران جمهوری اسلامی که در مرزها مستقر هستند، برای حل این مشکلات به‌صورت انقلابی و جهادی ورود کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) اضافه کرد: مشتاقانی که برای زیارت اربعین می‌روند از خیلی چیزها گذشتند اما قرار نیست که به این‌ها آب نرسانیم و کرایه‌ها را ۴ یا ۵ برابر کنیم بنابراین مردم در این زمینه اذیت می‌شوند که توجیهی ندارند.

وی همچنین مسئولان کشور عراق را مورد خطاب قرار داد و بیان داشت: ما خاطره خوبی از شما و مردم عراق از اربعین سال‌های گذشته داریم.

غیب‌پرور باز هم فعالیت‌های موکب احمدبن موسی(ع) را یادآور شد و گفت: بحمد الهی و با کمک و نذورات مردمی، همه کارها در موکب احمدبن موسی(ع) به خوبی پیش می‌رود و تمام خادمان موکب اعم از نیروهای تأسیساتی، آشپزخانه، تأسیسات، خبازی، فرهنگی، مخابرات و ارتباطات، بهداری که بیش از ۲۰ پزشک در تخصص‌های مختلف به این موکب آمده‌اند، در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین در کربلای معلی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار