فرمانده مرزبانی ناجا:

هیچ‌گونه دغدغه امنیتی در مسیر مرز خسروی و منذریه عراق نداریم

سردار «قاسم رضایی» گفت: طبق گزارش‌های فرمانده حشدالشعبی و با همکاری و هماهنگی بسیار خوب رده‌های مرتبط ایرانی و عراقی و اشرافیت کامل بر منطقه هیچ گونه دغدغه امنیتی در مسیر مرز خسروی و منذریه عراق نداریم.
کد خبر: ۳۶۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ - 12October 2019

هیچ گونه دغدغه امنیتی در مسیر مرز خسروی  نداریمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا امروز در جمع خبرنگاران در مرز منذریه عراق اظهار داشت: یک اتفاق تاریخی در مرز خسروی افتاده و آن همدلی بین رده‌های مرتبط ایران و عراق است که تابلوی خروجی این عملیات بزرگ و مشترک، وحدت کامل برای هدفی مشترک است و در واقع کسوت واقعی خادمان زائران در مرز خسروی مشهود است.

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده از سوی مرزبانی، پایانه‌ها و استانداری کرمانشاه، همکاری و هماهنگی بسیار خوب سطوح مختلف عراق از پایانه‌ها، مرزبانی و گذرنامه و به ویژه برنامه‌های حشدالشعی وجود دارد که باعث ایجاد بستر مناسبی برای بازشدن این مرز شده است. 

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزی که چند سالی بسته بود و بسترهای آن مناسب نبود اما یک همکاری و فداکاری باعث شده این مرز باز شود و در جلسه امروز عراقی‌ها گزارش دادند و اقداماتی که انجام دادند و برنامه‌هایی که برای ایجاد امنیت ارائه کردند در واقع یک گزارش عملیات مشترک بود و هر آنچه در گزارش همکاران ما بود در گزارش‌های عراقی ها هم مشهود بود. 

رضایی ادامه داد: مرز خسروی با فداکاری های تمامی رده‌های مرتبط ایران و عراق امروز فعال است به طوری که دیروز 27 هزار تن از زائران به صورت قانونی از این مرز تردد کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه سه روز آینده موج بازگشت زائران به کشور را داریم و صحنه‌هایی از صفا و مروه در رفت و بازگشت زائران اتفاق می‌افتد از این رو گیت‌هایی برای برگشت زوار پیش‌بینی می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: با پایانه‌ها و گذرنامه صحبت شد با توجه به جمعیتی که عاشق مراسم هستند درخواست شد گیت‌ها اضافه شود و چند گیت از سوی عراق نیز پیش‌بینی شود تا تجمع نباشد.

وی از اجرای ساز و کار خوب در مرز منذریه از سوی عراقی‌ها و جداسازی گیت‌های تردد خانم‌ها و آقایان و امنیت بسیار بالا سخن گفت و افزود: روز گذشته با گزارشی که اعلام شد و کمبود ترابری بلافاصله ۸۰ دستگاه اتوبوس به منذریه عراق اعزام شد و امروز نیز اگر طرف عراقی اعلام نیاز کند پشتیبانی لازم در این رابطه انجام می شود.

رضایی گفت: طبق گزارش‌های فرمانده حشدالشعبی و با همکاری و هماهنگی بسیار خوب رده‌های مرتبط ایرانی و عراقی و اشرافیت کامل بر منطقه هیچ گونه دغدغه امنیتی در مسیر مرز خسروی و منذریه عراق نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار