در نشست اتحادیه عرب درباره تجاوز ترکیه به سوریه صورت گرفت؛

محکوم کردن حمله ترکیه به سوریه از سوی دبیرکل اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده این اتحادیه که برای بررسی تجاوز نظامی ترکیه به سوریه برگزار شد، حمله نظامی ترکیه به سوریه را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۶۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ - 12October 2019

محکوم کردن حمله ترکیه به سوریه از سوی دبیرکل اتحادیه عرببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسکای‌نیوز، «احمد ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در افتتاحیه نشست فوق‌العادیه اتحادیه عرب، مداخله خارجی در سوریه و حمله ترکیه به خاک این کشور را محکوم کرد و اظهار داشت: هدف ترکیه از حمله نظامی به سوریه جدا کردن بخشی از اراضی سوریه و ایجاد تغییر در بافت جمعیتی در شمال این کشور است.

وی عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه را تجاوز به خاک یک کشور عربی و نیز تجاوز علیه حاکمیت آن خواند و تأکید کرد که ترکیه باید نیرو‌های خود را از سوریه خارج کند و مسئولیت تبعات انسانی ناشی از این حملات بر عهده ترکیه است.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در این نشست تاکید کرد: تاریخ تمامی کسانی را که در تجاوز ترکیه به ملت سوریه نقش‌آفرینی و از آنکارا در این حمله حمایت کرده‌اند، محکوم خواهد کرد.

وی توقف حمله نظامی ترکیه به سوریه را خواستار شد و گفت: مقاومت در برابر تجاوز ترکیه حق ملت سوریه است.

سامح شکری با بیان این‌که مسؤولیت بازگشت تشکیلات تروریستی به منطقه بر عهده ترکیه است، افزود: مصر هرگونه تلاش‌ها برای هدف قرار دادن حاکمیت ارضی کشور‌های عربی و امنیت ملی عربی را رد می‌کند.

«باسیل جبران» وزیر امور خارجه لبنان نیز طی این نشست، بیان داشت: آیا زمان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و دستیابی به آشتی عربی و پایان دادن به حمام خون در این کشور، مناسب نیست؟

«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه نیز تجاوز نظامی ترکیه به سوریه را محکوم کرد و گفت که این اقدام نظامی تلاش‌ها برای سرکوب گروه تروریستی داعش را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار