مسئول نمایندگی آستان قدس در مازندران به دفاع‌پرس خبر داد؛

توزیع پوستر «زیارت به نیابت یک شهید» در بین زائران اربعین حسینی مازندران

«محمد اسماعیل امامزاده» از تهیه و توزیع پوستر «زیارت به نیابت یک شهید با ذکر صلوات» در بین زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ - 12October 2019

توزیع پوستر «زیارت به نیابت یک شهید» در بین زائران اربعین حسینی مازندران«محمداسماعیل امامزاده» مسئول نمایندگی آستان قدس در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، به تشریح برنامه‌های خادمیاران رضوی استان در روزهای پایانی ماه صفر پرداخت و اظهار داشت: بیش از 10 هزار خادمیار افتخاری امام رضا (ع) در این دهه با اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی به ترویج و تبیین سیره رضوی می‌پردازند.

وی برگزاری مراسم‌ دسته‌روی و برپایی «ایستگاه هشتم» در مسیر دسته‌ها و مبادی پرتردد شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: همچنین اجرای ویژه‌ برنامه جاماندگان اربعین در قالب پیاده‌روی و قرائت زیارت اربعین در گلزار شهدا، امامزادگان و اماکن متبرکه استان، مشاوره دینی، اعتقادی و تربیتی و اعزام سخنران و مداح از دیگر برنامه‌هاست.

امامزاده از برگزاری برنامه «اشک ماتم» با موضوع پیامبر اکرم (ص)، امام حسن (ع) و به‌ویژه سیره امام رضا (ع) خبر داد و با بیان اینکه این برنامه به همت کانون شعر و ادب نمایندگی آستان قدس در مازندران برگزار می‌شود، گفت: همچنین برنامه «سایه‌سار رضوان» ویژه کودکان و نوجوانان و طرح «تولی» نیز با محوریت روضه‌های خانگی در منازل مستمندان، زائر اولی‌ها و خادم یاران از جمله برنامه‌های این دهه به شمار می‌آید.

وی در ادامه، تجدید میثاق با شهدا را از برنامه‌های کانون خانواده شهدا بیان کرد و گفت: برپایی «موکب کتاب»، مسابقات کتاب‌خوانی، نذر کتاب، ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان محرومین و نیازمندان از دیگر برنامه‌هاست.

امامزاده همچنین به حضور عاشقان و دلدادگان مکتب اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) در همایش عظیم و میلیونی اربعین اشاره کرد و به نقش خادمیاران افتخاری امام رضا (ع) استان در ارسال اقلام موردنیاز برای پذیرایی از زائران حسینی و برپایی موکب در پیاده‌روی حسینی پرداخت و گفت: به همت خادمیاران رضوی پنج تن برنج، 150 تخته پتو و 800 بالشت تهیه و برای موکب‌های اربعین ارسال شد.

وی به خدمت‌رسانی هزار خادم‌یار رضوی در موکب‌های اربعین اشاره کرد و با اشاره به جمع‌آوری 40 میلیون تومان وجه نقد برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، افزود: همچنین با کمک خادمیاران رضوی استان مقدار قابل‌توجهی اقلام خوراکی از قبیل گوشت، مرغ، حبوبات، روغن، مواد شوینده و ... تهیه و به موکب داران حسینی تحویل داده شد.

امامزاده در ادامه با اشاره به بسته‌بندی نخود و کشمش تبرک حرم رضوی و توزیع در 15 موکب مازندران، تهیه و توزیع بروشور فرهنگی و پوستر «زیارت به نیابت یک شهید با ذکر صلوات» و اعزام پزشکان و پرستاران را از دیگر خدمات خادم یاران رضوی مازندران در اربعین حسنیی برشمرد.

امامزاده در پایان با اشاره به فعالیت خبرنگاران رضوی جهت پوشش اخبار اربعین حسینی، گفت: نمایندگی این آستان در مازندران در این راستا با دعوت از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اقدام به راه اندازی پویش رسانه‌ای کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار