محمد حسین جهانبخش مطرح کرد؛

«باز طراحی موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس» در دستور کار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

رئیس موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس گفت: مهم‌ترین کاری که قرار است در افتتاح فاز اول موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس انجام شود، بازدید دسته جمعی مدیران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از صحرای طبس به منظور باز طراحی موزه است.
کد خبر: ۳۶۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ - 12October 2019

«باز طراحی موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس» در دستور کار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمد حسین جهانبخش رئیس موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس، در حاشیه نخستین «جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی موزه بین المللی طبس»، اظهار داشت: در جلسه هیئت مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که ششم اردیبهشت 1398 برگزار شد، با پیشنهاد علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حکم سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان رئیس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس منصوب شدم.

وی اظهار داشت: مهمترین کاری که قرار است در افتتاح فاز اول موزه بین المللی استکبارستیزی طبس انجام شود، بازدید دسته جمعی مدیران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از صحرای طبس به منظور باز طراحی موزه است.

جهانبخش ادامه داد: قبل از انجام هر کاری لازم است مدیران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نزدیک صحرای طبس را مشاهده کنند، پیشنهاداتی نیز در حوزه باز طراحی موزه طبس داریم و امیدوار هستیم پروژه بازیابی موزه طبس را از سیزدهم آبان آغاز و در پنجم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ که سالگرد حادثه طبس است شاهد راه اندازی فاز اول آن با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشیم.

رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس گفت: اولین پیشنهادی که داشتیم باز طراحی موزه طبس بود که در این جلسه دوستان پذیرفتند که بعد از اربعین در اولین سفر به منطقه طبس بیایند، قصد داریم در بازطراحی موزه طبس، این موزه را از تراز استانی به تراز ملی و بین المللی تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجا که تاکنون برای موزه طبس بودجه‌ای اختصاص نیافته بود مقرر شد مشکل کمبود بودجه را از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنیم، هر سال ردیف بودجه در سازمان برنامه و بودجه وجود داشته است، اما تخصیص آن اتفاق نمی‌افتاد. ضمن اینکه سازمان برنامه بودجه استان خراسان جنوبی نیز قول داده است به ازای آنچه را که از ردیف بودجه ملی می‌گیرند، کمک کنند.

وی در ادامه یادآورشد: همچنین در این جلسه مقرر شد سایتی در خصوص اخبار موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس راه اندازی شود تا به صورت روزانه اطلاعات جدیدی را در حوزه فعالیت‌های انجام شده در خصوص راه اندازی فاز اول موزه طبس را به سمع و نظر رسانه‌های مکتوب، الکترونیک و صدا و سیما رسانده شود.

وی در پایان متذکر شد: مقررشد در مسیر طبس به صحرا و یزد یه صحرا بیلبرد‌هایی را در مسیر جاده ها، جهت اطلاع و آگاهی هموطنان از حادثه تاریخی طبس نصب شود. با وجودی که از حادثه صحرای طبس سالهاست که می‌گذرد، اما بسیاری از مردم هنوز از جزئیات این واقعه الهی و تاریخی کشور مطلع نیستند و جا دارد در زمینه اطلاع رسانی نیز ورود پیدا کنیم و بگوییم به تعبیر امام خمینی (ره) شن‌ها مامور خدا بودند و حادثه اصحاب فیل درعصر امروز ما دوباره رقم خورده است. حادثه‌ای که درآن وعده الهی محقق شده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار