فرماندار خرمشهر خبر داد؛

تاکنون بیش از 34 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه عبور کرده‌اند

کوروش مودت گفت: از 480 هزار زائر عازم عتبات عالیات که از مرز شلمچه عبور کرده‎اند، 34 هزار نفر آنها زائر خارجی هستند.
کد خبر: ۳۶۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 12October 2019

تاکنون بیش از 34 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه عبور کرده اند

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «کوروش مودت» فرماندار خرمشهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه به تردد بالغ بر 740 هزار نفر زائر از این گذرگاه اشاره و اظهار داشت: از 480 هزار زائر عازم عتبات عالیات، 34 هزار نفر آنها زائر خارجی هستند.

وی به تردد 154 هزار زائر از طریق پایانه مرزی شلمچه طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در همین راستا شاهد افزایش بیش از چهار برابری تردد زائران از طریق مرز شلمچه هستیم.

فرماندار شهرستان خرمشهر هدف از توقف در تردد زائران را روان‌سازی عبور زائران امام حسین (ع) و ممانعت از ازدحام جمعیت در این پایانه به صورت موقت برشمرد و ادامه داد: کمبود وسایل نقلیه در بخش شلمچه عراق از جمله مشکلات موجود است که با تدایر اتخاذ شده، اتوبوس‌هایی انتقال و به دنبال انتقال 100 دستگاه اتوبوس دیگر به این بخش هستیم.

وی با اشاره به گرمای هوا در پایانه مرزی شلمچه و نیاز زائران به آب آشامیدنی، افزود: آب شرب بسته‌بندی شده توسط بنیاد مستضعفان، شرکت ملی حفاری، پتروشیمی و صنایع فولاد تأمین و بین زائران توزیع می‌شود.

مودت ضمن اشاره به استقرار سه بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه، گفت: زائران اباعبدالله الحسین (ع) در حال حاضر از طریق گیت‌های پایانه مرزی عازم عتبات عالیات هستند و اگر شاهد افزایش بیش از حد جمعیت زائران باشیم، گیت‌های اضطراری نیز باز می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها