مهدی فاطمی به دفاع‌پرس خبر داد؛

چاپ ۴۰ هزار نسخه‌ی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»/ توزیع کتاب در سراسر کشور

معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از استقبال مخاطبین از نسخه‌ی دیجیتال کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» خبر داد و گفت: ۴۰ هزار نسخه از این کتاب برای دومین پویش ملی کتابخوانی «کتاب‌قهرمان» به چاپ رسیده که در کتابفروشی‌های سراسر کشور توزیع شده است.
کد خبر: ۳۶۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ - 13October 2019

«مهدی فاطمی» معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به مشارکت این سازمان در برگزاری پویش مطالعاتی «کتاب‌قهرمان» با محوریت کتاب تحسین شده «آب هرگز نمی‌میرد» اظهار داشت: بعد از برگزاری موفق پویش مطالعاتی کتاب‌قهرمان با محوریت کتاب «سرباز کوچک امام» که منجر به فروش ۵۵ هزار نسخه‌ای این کتاب شد، دومین پویش ملی کتاب‌قهرمان کلید خورد.

وی گفت: این طرح که با مشارکت نهاد‌های مختلفی در حال برگزاری است، دومین دوره پویش کتابخوانی کتاب‌قهرمان است. ناشر و توزیع کننده‌ی این طرح نشر ۲۷ بعثت، نشر صریر، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، بسیج صدا و سیما و حوزه هنری است.

معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این طرح اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مشارکت کننده و پشتیبان مالی این طرح است تا دومین پویش ملی کتاب‌قهرمان رقم بخورد.

چاپ 40 هزار نسخه‌‌ی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»/ توزیع در سراسر کشور

فاطمی برجسته‌سازی ادبیات دفاع مقدس را هدف این پویش دانست و افزود: اسم این طرح کتاب‌قهرمان است؛ یعنی ما قصد داریم کتاب‌های حوزه ادبیات دفاع مقدس را برجسته و در حوزه کتاب، قهرمان‌سازی کنیم و یک کتاب را به عنوان کتاب قهرمان انتخاب و به جامعه معرفی کنیم که در این مرحله کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نوشته حمید حسام انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار نسخه از این کتاب در مرحله اول برای سه ماهه اول طرح با مشارکت نشر ۲۷ بعثت به چاپ رسید و در بازار توزیع شد. کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» در حال حاضر در تمام کتابفروشی‌های استان‌ها موجود است.

معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از انتشار نسخه دیجیتال کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» خبر داد و گفت: نسخه دیجیتال این کتاب با قیمتی ارزان‌تر از نسخه کاغذی در فضای مجازی موجود است که تاکنون مورد استقبال خوب مخاطبین قرار گرفته که به نوعی پای ما را به عرصه دیجیتال باز کرد.

گفتنی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در تقریظی بر این کتاب که روایت دوران حضور جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سُلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل در لشکر انصارالحسین (علیهم‌السلام) همدان، به قلم آقای حمید حسام است، آورده‌اند:

چاپ 40 هزار نسخه‌‌ی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»/ توزیع در سراسر کشور

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشکر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی، چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌های خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بار‌ها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم/ لبی‌تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم
هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران/ که ره، چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار