حسن نوروزی مطرح کرد؛

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای مهم برای خنثی کردن تحریم‌ها را بهره‌مندی از ظرعیت‌های شرکت‌های دانش بنیان دانست.
کد خبر: ۳۶۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ - 13October 2019

پیشگامی ایران در مبارزه با تروریسم/ پاکستان ۷۰ هزار نفر را در درگیری با تروریسم از دست دادبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس،‌ حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها و رونق تولید چیست؟ گفت: برای اینکه بتوانیم فضای تحریم‌های اقتصادی را بشکنیم باید با تمام قدرت در کنار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قرار بگیریم؛ یعنی باید شرایطی را مهیا کرد که تولیدکنندگان حس کنند مسئولان در کنارشان هستند نه اینکه رویکردی را دنبال کرد که هر روز و به عناوین مختلف جلوی کار آن‌ها گرفته شود.

وی افزود: اکنون نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌ها کلیدی است. وقتی شرایط اضطراری می‌شود سرعت کار هم باید بیشتر شود. امروز فعالان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید گزارشات هفتگی و دقیقی را به استانداری‌ها تحویل دهند تا اگر مشکلی در کار دیده شد در جهت رفع آن، برنامه‌ریزی شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: به‌نظر من به‌قدری شرایط کشور حساس است که کل نظام باید در قامت ستاد تسهیل ظاهر شود، یعنی ارائه راه‌حل و کمک به تولید، وظیفه یک گروه، سازمان و یا وزارتخانه خاصی نیست، بلکه همه باید پای کار بیایند، اما در این بین برخی از نهادها نقش و وظیفه پررنگی‌تری را به عهده دارند.

نماینده رباط‌کریم و بهارستان اظهار داشت: پیشنهاد من به رییس‌جمهور این است که جلسات هیات دولت را یک روز در هفته افزایش دهد تا با خردجمعی روند کارها سرعت بگیرد.

نوروزی یادآور شد: بارها و بارها بر نقش نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره شده، اما آن‌طور که انتظار بوده از ظرفیت آن‌ها استفاده نشده است. امروز تولید فکر و دانش بهترین اسلحه برای مقابله با تحریم‌ها است و امیدوارم با حمایت دولتمردان و تخصیص بودجه لازم به شرکت‌های دانش‌بنیان و دادن وام موردنظر به افراد خوش‌فکر بتوانیم جواب قاطعی را به ترامپ و امثال او که به‌دنبال فلج کردن اقتصاد ایران هستند، بدهیم.

وی عنوان کرد: با تسهیلات 18 درصد، 20 درصد و بالاتر نمی‌توان انتظار داشت که رونق تولید به واقعیت تبدیل شود از این‌رو از تیم اقتصادی دولت می‌خواهم که شرایط ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان را فراهم کند تا ان‌شاالله در آینده نه چندان دور شاهد اخبار خوبی در این باره باشیم.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: برخی عملکردها از جمله عملکرد وزیر صمت نسبت به وزیری که پیش از او دو سال این مسئولیت را بر عهده داشته بهتر بوده، اما باید توجه داشته باشیم که در جنگ اقتصادی تنها با کار جهادی می‌توانیم مشکلات را یکی پس از دیگری کنار بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها