علی ابراهیمی مطرح کرد؛

ارتباط صنعت با دانشگاه تنها راه نجات اقتصادی کشور

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی معتقد است که ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه‌ها می‌تواند منجر به رونق اقتصادی کشور شود.
کد خبر: ۳۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 13October 2019

لاریجانی وارد بلگراد شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی ابرهیمی نماینده شازند در مجلس دهم در خصوص روند داخلی‌سازی صنایع گفت: در اینکه همه باید بخش زیادی از توان خود را در تولید داخلی و رونق تولید صرف کنیم، شکی نیست، زیرا اوضاع و احوال اقتصادی کشور حکایت از این دارد که نباید به توان و ظرفیت‌هایی که خارج از مرزها هستند، دل بست.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی یک وظیفه عمومی است و باید مردم را هم نسبت به خرید از این کالاها تشویق کرد، اما باید توجه داشت که شان و منزلت مشتری باید حفظ شود و این یک رابطه دوطرفه است. قرار نیست مردم به اسم حمایت از رونق تولید هزینه‌ای بکنند، اما کالایی که به دستشان می‌رسد بی‌کیفیت باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: من از برخی نمایشگاه‌های ساخت داخل و استارت‌آپ‌ها بازدید کردم و حقیقتاً شاهد تحرکات خوب تولیدکنندگان و نخبگان بودم و به آینده امیدوار هستم. از طرفی، چون وضع اقتصادی و معیشتی مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌پیمانانش کار را برای ما سخت کرده، مردم انتظار تلاش و کوشش بیشتری را از مسئولان دارند و از آن‌ها می‌خواهند که برای بهبود وضعیت موجود، راه‌حل‌های بهتر و عملیاتی‌تری را ارائه دهند.

ابراهیمی اظهار داشت: علیرغم تلاش و پیشرفت‌های خوبی که مخصوصاً در حوزه صنعت و کشاورزی صورت گرفته، اما نتایج آن هنوز به‌طور ملموسی در زندگی مردم حس نشده که امید است در آینده نزدیک نتایج واقعی آن بر همگان روشن شود تا مردم هم با آرامش و آسایش بیشتری زندگی خود را دنبال کنند.

این نماینده استان مرکزی افزود: اکنون اگر نگاهی به کشور چین بیندازیم می‌بینیم که برای تهیه برخی مواد اولیه نیازمند بعضی از کشورها است و در ادامه برای فروش تولیداتش نیازمند مشتری در همه کشورها است، اما برای تامین نیازهای داخلی مردم خودش با مشکلات جدی روبرو نیست و نیاز است که ایران هم به این الگو عمل کند، یعنی به‌واسطه فروش محصولاتش در دیگر کشورها با کمبود محصولات در داخل مواجه نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش و با حمایت‌های دولت وارد عرصه شوند و ارتباط صنعت با دانشگاه پررنگ‌تر از همیشه شود خیلی از مشکلات موجود حل خواهد شد و من، این موضوع را تنها راه نجات کشور از حیث اقتصادی می‌دانم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار