مهدی شیخ مطرح کرد؛

توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت در یک سیستم نظام‌مند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رعایت استانداردهای متعارف در صنعت خودروسازی و توقف ساخت خودروهای بی کیفیت را ضروری دانست.
کد خبر: ۳۶۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ - 14October 2019

توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت در یک سیستم نظام‌مندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، چند روز پیش، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت بنا داریم که تولید سه نوع پراید و پژو ۴۰۵ glx بنزینی را تا پایان امسال و ماه‌های ابتدایی سال 99 متوقف کنیم.


در همین رابطه، مهدی شیخ نماینده تهران در مجلس دهم گفت: من معتقدم خودروسازان باید یک استاندارهایی را برای تولید محصولات خود لحاظ کنند و از طرفی این استانداردها مرتباً به‌روز شود. یعنی زمانی که خودروسازان محصول را تولید و روانه بازار کردند به‌طور دقیق کارکرد آن خودرو را رصد کنند و ببینند چه ضعف‌هایی از آن در میدان عمل دیده می‌شود و اگر این ضعف‌های بیش از حد بود به‌صورت خودکار آن محصول را از چرخه تولید حذف کنند.

وی افزود: خودروسازان باید خود را موظف به تولید خودروی باکیفیت کنند، به این معنی که اگر خودروی بی‌کیفیتی تولید کردند و مردم هم به آن محصول اقبال نشان دادند، خودروی باکیفیت‌تری با همان قیمت که ضعف‌های خودروی قبلی را نداشته باشد، تولید کنند، آنگاه خواهیم دید که نظر مردم در خرید نوع خودرو عوض خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اعتماد در جامعه یک سرمایه ملی است و همه باید به افزایش و بالارفتن اعتماد در کشور کمک کنیم، زیرا تلاش در این موضوع به تقویت نظام منجر خواهد شد. حال یکی از حوزه‌هایی که نیاز به اعتمادسازی و حتی بازسازی اعتماد از دست‌رفته دارد، خودرو است. خودروسازان نباید با تولید طولانی‌مدت خودروهای بی‌کیفیت شرایط و بستری را آماده کنند که نارضایتی مردم شدت پیدا کند.

وی در پایان گفت: من تصمیم وزیر صمت در خصوص توقف چهار خودروی بی‌کیفیت را منطقی ارزیابی می‌کنم، مخصوصاً پژو 405 glx که سوخت آن، هم لطمه به مصرف انرژی است و هم برای محیط‌زیست بسیار مضر است. حتی جا داشت این تصمیم درست زودتر از این گرفته می‌شد و امیدوارم توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت در یک سیستم نظام‌مند صورت بگیرد که دیگر شاهد تولید خودروهای بی‌کیفیت به بازار نباشیم.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار