معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد؛

خدمات‌رسانی ادارات کل اوقاف کشور به زائران اربعین در ۱۰ محور

حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» گفت: ادارات کل اوقاف استان‌های ما در کشور در ۱۰ محور در حال خدمات‌رسانی هستند، از مرز میرجاوه گرفته تا مرزهای شلمچه و مهران و در سامرا پنج استان در حال فعالیت داریم.
کد خبر: ۳۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ - 15October 2019

خدمات‌رسانی ادارات کل اوقاف کشور به زائرین اربعین در ۱۰ محوربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید از موکب اداره‌کل اوقاف استان مازندران و قم در شهر سامرا اظهار داشت: در این سفر با سیل مشتاقان و حجم بالای زائران مواجه شدیم، توصیف این صحنه‌ها کار سختی است، به طوری که نمی‌توان با کلمات حق مطلب را اداء کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیاده‌روی اربعین در سال‌های اخیر رونق خاصی پیدا کرده و به تعبیری جوشش خون سیدالشهدا از روز عاشورا آغاز شده امروز در پرتو خودش قرار دارد، این حرکت زیارت اربعین معادلات جهانی را بهم زده است.

عادل عنوان کرد: این گردهمایی ظرفیت و فرصتی برای اتحاد بیشتر کشورهای مسلمان منطقه بوجود آورده است، چرا که زائرین از همه کشورها در این حرکت عظیم جهانی حضور دارند، سازمان اوقاف‌وامور خیریه کشور هم امانت‌دار موقوفاتی است که واقفان و خیران وقف کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم زیادی از موقوفات را برای ابا‌عبدالله حسین(ع) وقف شده است، گفت: این موقوفات با نیت‌های مختلفی چون بحث روضه‌خوانی، عزاداری، اطعام عزاداران و زوار و غیره اهدا شد که ادارات کل اوقاف سراسر کشور با برنامه‌ریزی در محورهای مختلف داخل و خارج جانمایی شده و تقسیم کار کرده و به ارائه خدمات به زائران بپردازند.

وی یادآور شد: امسال در مواکب اوقاف در حوزه خدمات فرهنگی هم شاهد انجام برنامه‌های خوبی هستیم، محور سامرا یکی از محورهای مهم است و زائران زیادی بخصوص از ایران از این منطقه عبور می‌کنند و با توجه به شرایط این شهر و تفاوتی که با سایر شهرهای زیارتی عراق دارد، باید خدمات وسیع‌تر، بهتر و با حجم بیشتری ارائه شود.

عادل بیان داشت: از آن‌جایی که در شهر سامرا موکب‌های مردمی کمتر به چشم می‌خورند و شرایط زیارت در سامرا هم خاص است، امکانات و ظرفیت اینجا محدود است و صفر تا صد کار بر عهده خادمین است، تلاش‌شان وصف‌ ناشدنی بوده و جای تقدیر دارد.

این مسئول با اعلام اینکه اربعین فرصت بسیار خوبی برای تألیف قلوب مردم سامرا و زائران است، عنوان کرد: اگر چه اکثر مردم این شهر اهل سنت هستند ولی محب اهل بیت هم هستند در اربعین ارتباط بیشتری بین شیعه و اهل سنت برقرار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: امروز علی‌رغم این همه مشکلات، سیل حضور زائران باورنکردنی است، مشکلاتی چون سختی در رفت‌و‌آمدها و فراهم نبودن زیرساخت‌ها و غیره، وجود دارد، خادمان  در اینجا از زائرین امامین عسگریین پذیرایی می‌کنند و خدمتگزار زائران این دو امام هستند.

وی خاطرنشان کرد: ادارات کل اوقاف استان‌های ما در کشور در ۱۰ محور در حال خدمات‌رسانی هستند، از مرز میرجاوه گرفته تا مرزهای شلمچه و مهران و بعد هم داخل عراق در شهرهای مختلف همه مسئولیت‌ها مشخص شده، در سامرا پنج استان در حال فعالیت داریم که توانمند هستند.

عادل با بیان اینکه موکب اوقاف استان‌های مازندران و قم در سامرا به طور مشترک خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: این دو استان پذیرایی ۲۴ ساعته را برعهده دارند، صبحانه، ناهار شام و بعد هم پذیرایی‌های میان‌وعده توسط، اوقاف مازندران که تنها موکبی است که تا نماز صبح فعال است.

وی اضافه کرد: گنجاندن این زحمات و تلاش‌ها در کلام سخت است، همه این سختی‌ها لذت بخش است، بطوری که پارسال دوستان خاطرات شیرین خدمت‌رسانی در شرایط سخت خوراک یکسالشان بود، در هر مکان خاطرات شیرین این ایام را بیان می‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها