مقارن با هفتمین روز حمله ترکیه به شمال سوریه؛

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ وضعیت اردوگاه الهول را رقت‌بار توصیف کرد

مقارن با هفتمین روز حمله ترکیه به شمال سوریه، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ وضعیت اردوگاه الهول را رقت‌بار توصیف کرد.
کد خبر: ۳۶۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ - 15October 2019

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ وضعیت اردوگاه الهول رارقت‌بار توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز سه شنبه و مقارن با هفتمین روز حمله ترکیه به شمال سوریه اعلام کرد: در سوریه برای دستیابی به انرژی برق و آب مورد نیاز مردم، زیربنای محدودی وجود دارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در این باره ادامه داد: این منابع اندک باید پاسخگوی بخش عظیمی از مردم سوریه باشد. این امر تحت تاثیر خشونت ها می تواند جان جمعیت ۳۰۰ هزار نفری را در سوریه به مخاطره بیاندازد. این کمیته به همراه هلال احمر سوریه در حال حاضر در حال رسیدگی و پاسخگویی به نیازهای فوری مرتبط با آب شُرب و نیاز های اولیه از جمله غذا هستند.

در بیانیه این نهاد بین المللی در این باره آمده است: همچنین، به عنوان بخشی از مجموعه ارگان ها و سازمان هایی که در حال پاسخگویی به نیازها در اردوگاه الهول سوریه هستند، کماکان کلینیک و بیمارستان منطقه ای خود را در این کمپ در وضعیت عادی برای خدمات رسانی نگه داشته است. این در حالی است که با ادامه یافتن خشونت ها (در سوریه) و به وجود آمدن مشکلات امنیتی، برخی از خدمات مانند خدمات پزشکی در کمپ الهول کاهش یافته اند.

صلیب سرخ می افزاید: به منظور جلوگیری از بروز فاجعه انسانی، دیگر همکاران صلیب سرخ و هلال احمر نیز در تلاش برای پاسخگویی به نیازهایی که هم اکنون نیز بسیار پیچیده قلمداد میشوند در حال همکاری هستند. در سراسر سوریه، کمک های انسان دوستانه بسیار مورد نیاز هستند.

بنا به گزارش صلیب سرخ نیاز ، حفاظت از فضای امن بشردوستانه درشمال شرقی سوریه جهت دریافت کمک های مورد نیاز مردم، دارای اهمیت بالائی توصیف شده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در ادامه افزود: همچنین، باز گذاشتن راه های ایمن برای کمک رسانی های غذایی و پزشکی، احترام به مکان ها و منابع انسان دوستانه و نیروهای امدادی که با نشان های صلیب سرخ و هلال احمر مشخص شده اند، و مطابق قانون، اطمینان از امنیت جانی کسانی که در درگیری ها مداخله نمی کنند از موارد مهمی هستند که این کمیته از طرفین درگیر خواستار رعایت آن به طور جدی شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار