سرداری که با اهدای جانش هدفش را به سرانجام رساند

سلمان لک‌زایی گفت: در سالروز شهادت شهید شوشتری مردم شیعه و اهل تسنن گرد هم می‌آیند و اقدامات کور و جاهلانه گروهک‌های تروریستی و مزدور را محکوم می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳ - 18October 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهید نورعلی شوشتری در کارنامه خود افتخار همرزمی با شهیدان بزرگواری همچون باکری، برونسی، لک‌زایی و... را دارد. وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های مختلفی همچون فرماندهی محور‌های عملیاتی را بر عهده داشت. افتخار جانبازی نیز نصیب این شهید بزرگوار شد.

وی در دوران خدمت مسئولیت‌هایی همچون فرماندهی لشکر ۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی را برعهده گرفت. سردار شوشتری از اول فروردین ۸۸ نیز با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور را عهده‌دار شد.

سرداری که با اهدای جانش هدفش را به سرانجام رساند

سردار شوشتری مزد زحماتش را یک‌شنبه ۲۶ مهر ۸۸ گرفت. زمانی که او در حال تدارک جهت برگزاری همایش وحدت سران طوایف در استان سیستان و بلوچستان بود، در اقدامی تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به مناسبت سالگرد شهادت این سردار بزرگوار به گفت‌وگو با سلمان لک‌زایی پرداختیم. لک‌زایی از نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان و فرزند شهید حبیب لک‌زایی و برادر طلبه شهید مسلم لک‌زایی از شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی است. در ادامه متن این گفت‌وگو را می‌خوانید:

سلمان لک‌زایی در خصوص فعالیت‌های شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: شهید شوشتری در یک مقطع کوتاهی در سیستان و بلوچستان خدمت کرد. این شهید بزرگوار فرقی بین مردم شیعه و اهل تسنن نمی‌گذارد. وی همچنین به دنبال ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از چهره استان سیستان و بلوچستان و برقراری امنیت پایدار در منطقه بود. در مقطعی که ایشان در سیستان و بلوچستان مسئولیت داشتند، بسیاری از مردم اهل سنت را استخدام کرد. همچنین توجه خاصی به خانواده‌های اهل تسنن داشت.

سرداری که با اهدای جانش هدفش را به سرانجام رساند

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید شوشتری، گفت: هنوز صدای خنده‌های شهید شوشتری و چهره همیشه خندانش را به خاطر دارم. گاهی که وی را می‌دیدم، می‌گفت «سلمان بابا. چطوری». خیلی صمیمانه با نیرو‌ها رفتار و همچنین تشویق‌شان می‌کرد. شهید با تمام قدرت نظامی که داشت هیچگاه از ادبیات سخت و خشن استفاده نمی‌کرد، ولی با دشمن فرامنطقه‌ای با قوت و قدرت برخورد می‌کرد.

لک‌زایی افزود: خودش مستقیما به برنامه‌ها رسیدگی می‌کرد. هرگز به دنبال تشریفات نبود. در روز حادثه تروریستی می‌توانست مسیر را کیلومتر‌ها جلوتر مسدود کند و مردم را از میان گیت‌ها و بازرسی‌ها عبور دهد، اما این کار را نکرد. او معتقد بود که نباید کاری کنیم که مردم به زحمت بیافتند و یا باعث دلخوری آن‌ها شود.

سرداری که با اهدای جانش هدفش را به سرانجام رساند

وی در پایان گفت: اگر شهید شوشتری، محمدزاده و لک‌زایی امروز در قید حیات بودند، اتفاقات خوب و مهمی در سیستان و بلوچستان رقم می‌خورد. این سردار بزرگوار با شهادتش نیز باعث وحدت شد. زیرا در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار مردم شیعه و سنی گرد هم می‌آیند و اقدامات کور و جاهلانه گروهک‌های تروریستی و مزدور را محکوم می‌کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار