در برنامه بحث روز مطرح شد؛

رسانه‌ها توانایی به تصویر کشیدن تمام ابعاد اربعین را ندارند/ حضور در جغرافیای مقاومت ریشه در اربعین دارد

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با حضور در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران به بررسی ابعاد گوناگون کنگره عظیم راهپیمایی اربعین پرداختند.
کد خبر: ۳۶۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ - 17October 2019

رسانه های توانایی به تصویر کشیدن تمام ابعاد اربعین را ندارند/ حضور در جغرافیای مقاومت ریشه در اربعین داردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، علیرضا ابوالفضلی رئیس بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب و حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با حضور در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران به بررسی ابعاد گوناگون کنگره عظیم راهپیمایی اربعین پرداختند. 

حجت الاسلام موسوی مقدم در این برنامه با اشاره به پوشش راهپیمایی اربعین به وسیله رسانه‌های کشورهای گوناگون اظهار داشت: اربعین خود به عنوان یک رسانه سهم ایجاد کننده پرسش درباره فلسفه خود و هم پاسخ دهنده به آن است اکنون به وسیله بیش از از ۲۰۰ رسانه از ۳۰ کشور جهان پوشش گسترده داده می‌شود.

وی در همین باره یادآور شد: گرچه رسانه‌های جبهه استکبار با تاکتیک های همچون سکوت یا تقدس زدایی به دنبال کم اثر کردن پیام این کنگره بزرگانسانی هستند اما اکنون به برکت شکسته شدن انحصار رسانه که به ویژه پس از آمدن شبکه های مجازی نمود بیشتری پیدا کرده، اکنون پیام اربعین به سرتاسر دنیا رسیده است.

قائم مقام رسانه ملی در عین حال به ناتوانی ابزارهای رسانه در برابر ابعاد وسیع این رخداد بی نظیر اشاره کرده و ادامه داد: رسانه های همسو با جریان مقاومت نتوانستند تصویر جامعی از این حرکت را تهیه کنند. به عنوان نمونه ما هنوز نتوانستیم یک تصویر هوایی کامل از مسیر نجف تا کربلا را در روز اربعین تهیه کنیم زیرا حجم و ابعاد این حرکت آنقدر بزرگ است که ابزار رسانه از به تصویر کشیدن تمامی زوایای آن ناتوان است. با این حال در این میان نباید کمبودهای ابزاری رسانه ای در اختیار خود را نیزنادیده بگیریم.

وی در عین حال یکی از مشکلات پیش رو را زیرساخت های عراق دانست و در عین حال ابراز امیدواری کرد: به دنبال انجام یک کار ملی گسترده هستیم تا انشاالله بتوانیم ابعاد بیشتری از این این اجتماع بزرگ بشری به تصویر بکشیم.

حجت الاسلام موسوی مقدم ویژگی‌های قیام سالار شهیدان را رمز ماندگاری و پویایی و حرکت اربعین دانست و تصریح کرد: همانگونه که در زیارت اربعین می خوانیم؛ هدف قیام سیدالشهدا(ع) نجات بشریت از گمراهی هاست. از این روست که همه آحاد جامعه بشری مجذوب حرکت اربعین هستند. زیرا این حرکت در طول تاریخ به دنبال هدایت بشر بوده و پیامش همه جامعه بشری را در بر می گیرد.

نفوذ ما در جغرافیایی مقاومت نشات گرفته از فرهنگ حسینی است

نماینده ولی فقیه در سپاه هم که میهمان تلفنی برنامه بحث روز بود درباره راهپیمایی اربعین عنوان کرد: مقام معظم رهبری ربعین را رسانه جهانی کننده پیام عاشور خواندند. از این رو از همان سال نخست این حرکت شروع گشته، تا اکنون رسالت جهانی کردن این پیام عاشورا را عهده دار شده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه که دهم مهرماه سال جاری بیان فرمودند، تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب بر گسترش و نفوذ حضور پاسداران انقلاب اسلامی در گستره جغرافیایی مقاومت برگرفته از پیام نهضت حسینی است که به ما می گوید هرجا ظالم هست و هر جا مظلومی هست نباید بی تفاوت بود و بایستی برابر ظالم و ستمگر ایستاد. این الگوی شهدا و پاسداران انقلاب اسلامی از نهضت عاشوراست که به وسیله اربعین به ما رسیده است.

هدف رسانه های دشمن تقدس زدایی از اربعین است

علیرضا ابوالفضلی رییس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب هم در برنامه بحث روز با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد حضرت امام حسین(ع) گفت: وجود9 امام معصوم از نسل حضرت سیدالشهدا و نیز روایاتی که درباره جایگاه رفیع بقعه و خاک مبارک ایشان وارد شده نشانگر عمق اهمیت جایگاه فرهنگ حسینی در فرهنگ دینی ماست.

رییس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب پررنگتر شدن هرساله مراسم اربعین را خاطرنشان کرد و افزود: آنچه که در اربعین به عنوان یک کنگره جهانی وجود دارد، این را نشان میدهد زمانی که از همه جای دنیا و حتی کشورهایی همچون دانمارک که به اسلام ستیزی مشهور هستند، افرادی در این حرکت حضور دارند، این حرکت بزرگ با وجود هجمه های زیاد علیه این فرهنگ توانسته توجه بسیاری از مردم را به فرهنگ اسلام حقیقی جلب کند.

وی تصریح کرد: روز به روز که پیش میرویم می بینیم حضرت سیدالشهدا(ع) به دلیل ویژگی های فردی و اجتماعی خود توانسته اند تمام آحاد بشر از جمله افراد زیادی را در اروپا و امریکا به سوی خود جلب کند. زیرا در حرکت ایشان یک پیام انسانیست که غیر از طرفداران مکاتب مادیگرا دیگر افراد جامعه بشری را به سوی آن جذب می گرداند.

ابوالفضلی در پایان به راهبرد دشمن اشاره کرده و گفت: وقتی دشمن این ابعاد وسیع انسانی را در راهپیمایی اربعین می بیند تنها راه پیش رویش برای مقابله با آن قداست زداییست. چرا که به عنوان نمونه در حج حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا دو میلیون نفر سالانه شرکت می کنند اما در مراسم اربعین حداقل حضور رقمی برابر 20 میلیون نفر است. حال آنکه حج واجب بوده اما زیارت اربعین فعلی مستحبی است. آنها به طور مستمر این حرکت بزرگ را رصد می کنند و از اهمیت آن آگاهند و چون در روایات شیعه قیام حسینی بستری زمینه ساز برای ظهور عنوان شده، از این رو دشمنان(وهابیت؛ صهیونیسم و ..) به دنبال ارزش زدایی از آن هستند تا آن را کم رونق کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها